Onko sinulla eSkyn kautta ostettu lentolippu ja saat tätä varausta koskevia sähköpostiviestejä lentoyhtiöltä? Tämä voi tapahtua, kun ostat eSkyltä halpalentoyhtiöiden (esim. Ryanair ja Wizz Air) lippuja. Siinä tapauksessa ainoastaan lentoyhtiö tarjoaa varauspalveluja. Ota selvää, milloin tämä voi tapahtua ja mitä silloin tehdä.
Saan sähköpostiviestejä lentoyhtiöltä. Miksi?
Halpalentoyhtiöt (esim. Ryanair ja Wizz Air) tunnetaan lentolippujen alhaisista hinnoista ja laajasta reittiverkostosta. Tämän takia matkustajat valitsevat usein näiden liikenteenharjoittajien palveluja. Lippujen alhaisiin hintoihin vaikuttaa monta tekijää, esimerkiksi syrjäisillä alueilla sijaitsevien lentokenttien hyödyntäminen ja lipun hintaan sisältyvien palvelujen vähimmäislaajuus (esim. kirjattu matkatavara ei kuulu hintaan tai jopa käsimatkatavaran koko on rajoitettu). Halpalentoyhtiöt, toisin kuin reittilentoyhtiöt (kuten LOT ja Lufthansa) eivät ole suorassa yhteydessä muihin kumppaneihin, esim. lentohakukoneisiin ja matkustuspalvelujen myyntisivustoihin, asiakaspalvelusta. Tämän takia liikenteenharjoittajat tarjoavat suoraa asiakaspalvelua niille matkustajille, jotka varaavat halpalentoyhtiöiden lippuja eSkyn kautta.
Milloin voin saada sähköpostiviestejä lentoyhtiöltä?
Voit saada sähköpostiviestejä suoraan lentoyhtiöltä, kun sinulla on halpalentoyhtiön lentolippu. Silloin eSkyn varauksen maksamisen jälkeen saat meiltä lipun, josta löydät tietoa siitä, kuka ja missä määrin käsittelee varaustasi – lentoyhtiö vai eSky. Muistathan! Mikäli sähköpostilaatikkoosi tulee lentoyhtiön viestejä eSkyn kautta ostetusta varauksesta, tutustu niihin ja noudata niissä annettuja ohjeita.
Lentoyhtiöt voivat välittää sinulle tietoa:
- verkkolähtöselvityksestä,
- aikataulumuutoksesta,
- matkustussäännöstä (esim. lisälomakkeiden pakollisesta täyttämisestä),
- muista olennaisista tapahtumista ja suosituksista.
Huom! Joissakin halpalentoyhtiön tapauksissa, esim. kun matkaan kuuluu monta lentoa eri lentoyhtiöillä, varauksesta vastaa yksinomaan eSky, etkä saa siitä asiasta lentoyhtiön sähköpostiviestejä.
Mitä tehdä, kun saan lentoyhtiöltä sähköpostiviestin varauksesta?
Useimmissa tapauksissa eSkyn kautta varatuista halpalentoyhtiöiden lipuista vastaa lentoyhtiö itse. Ilmoitamme sinulle, kuka ja missä määrin käsittelee varaustasi lippusi sisältyvässä sähköpostiviestissä, jonka otsikko on “E-lippusi”.
Mikäli ainoastaan lentoyhtiö tarjoaa varauspalveluja, sinun on noudatettava lentoyhtiön sähköpostiviesteissä annettuja ohjeita. Esimerkiksi: lähtöselvityksen tekemiseksi ja tarvittavien lentotietojen saamiseksi on otettava yhteyttä suoraan lentoyhtiöön. Muistathan, että siinä tapauksessa ajankohtainen lentoaikataulu on myös tarkistettava lentoyhtiön sivulta!
Kuitenkin mikäli haluat lisätä varaukseen muita palveluja tai muuttaa lennon päivämäärää, voit ottaa yhteyttä eSkyn asiakaspalveluun.