Voit tarkastella varauksen tilaa Käyttäjäalueella. Kirjaudu sisään tai luo tili varauksen yhteydessä antamallasi sähköpostiosoitteella.
Siirry KäyttäjäalueelleMyönnetyn palautuksen määrä riippuu lentoyhtiön harkinnasta ja sisältää palvelut, jotka kuuluvat sen palautuspolitiikan piiriin. Tähän määrään ei sisälly eSkylle maksettuja palvelumaksuja ja lisäpalveluita, jotka on suoritettu, vaikka lento peruutettiin.
Joissain tapauksissa lentoyhtiöt palauttavat peruutetut varaukset erillisinä maksuina, esim. tietyille matkustajille, jos varaus koostui useammasta lipusta useammalle ihmiselle, tai se sisälsi lentoyhtiön tarjoamia lisäpalveluita, kuten lisämatkatavaroita, paikan varauksia jne.
Mikä sisältyy hyvityssummaan? Lisätietoja >>
Yhdistyneen kuningaskunnan EU:sta eroamisprosessin (ns. brexitin) päättymisen takia 1. tammikuuta 2021 alkaen on voimassa uudet säännöt Yhdistyneen kuningaskunnan rajan ylittämisestä.
EU:n jäsenmaiden, Euroopan talousalueen (Islanti, Liechtenstein ja Norja) sekä Sveitsin kansalaisiin sovelletaan viisumivelvollisuutta. Joissakin tapauksissa viisumin hakeminen ei ole kuitenkaan pakollista – se riippuu matkan tavoitteesta.
Käytäthän erityistä lomaketta Yhdistyneen kuningaskunnan valtiollisilla sivuilla varmistaaksesi, mitä muodollisuuksia on suoritettava ennen matkaa ja mitä dokumentteja on otettava mukaan rajan ylittämiseksi..
Yhdistyneessä kuningaskunnassa asuvat EU:n jäsenmaiden kansalaiset, jotka ovat asettuneet maahan ennen 1. tammikuuta 2021 ja joilla on pysyvä tai väliaikainen oleskelustatus, voivat ylittää Yhdistyneen kuningaskunnan rajan esittämällä henkilökortin 31. joulukuuta 2025 saakka. Tämän päivämäärän jälkeen päästäkseen Yhdistyneen kuningaskunnan alueelle oleskelustatuksen myöntäneen ihmisen tulee esittää passinsa.
Huom! Epidemiatilanteen maailmalla vuoksi jokaisessa yllämainitussa tapauksessa brittiviranomaiset vaativat Yhdistyneeseen kuningaskuntaan tulevilta ihmisiltä lisädokumentteja. Tarkistathan vaadittavat dokumentit tästä.
Tarkistathan lisätietoa matkustamisesta Yhdistyneeseen kuningaskuntaan brexitin jälkeen tästä.
Lähetämme varausvahvistuksen sähköpostitse, kun liput on varattu ja maksettu. Varauksen tilan näet käyttäjätililtäsi eSkyn Käyttäjäalueella kohdasta “Omat varaukseni” tai käyttämällä tätä linkkiä (tarvitset varausnumeron ja sähköpostiosoitteen, jota käytit varausta tehdessäsi).
Lähetämme tarkastuskortit varauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiin aikaisintaan 48 tuntia ja viimeistään 8 tuntia ennen lennon lähtöä. Jos matkasi sisältää useampia lentoja, lähetämme tarkastuskortit erillisinä sähköposteina – aikaisintaan 48 ja viimeistään 8 tuntia ennen kutakin lentoa.
Jos lentoosi on alle 8 tuntia etkä löydä tarkastuskortit sisältävää sähköpostiviestiä, tarkista roskapostikansio. Varmista myös, minkä sähköpostiosoitteen annoit varausta tehdessäsi –tarkastuskortit on saatettu lähettää johonkin muuhun käytössäsi olevaan sähköpostiosoitteeseen.
Huom! Jos lento edellyttää lisätietojen antamista lähtöselvityslomakkeella, lähetämme tarkastuskortit vasta, kun vaaditut tiedot on lisätty. Jos varauksellasi matkustaa useampi henkilö, varmista että olet antanut kaikkien matkustajien tiedot.
Etkö löydä tarkastuskortit sisältävää sähköpostia tai sähköpostia, jossa on linkki lähtöselvityslomakkeeseen? Ota meihin yhteyttä
Ruumaan menevää matkatavaraa voi ostaa lippua varatessa tai lisätä varaukseen myöhemmin, kuitenkin viimeistään 48 tuntia ennen lennon lähtöä.
Esimerkkejä hinnoista:
Ryanair (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):
Wizz Air (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):
Muut lentoyhtiöt – [katso täältä]
Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.
Haluatko lisätä varaukseesi ruumaan menevää matkatavaraa? Ota meihin yhteyttä
Priority boarding -palvelun voi ostaa lippua varatessa tai lisätä varaukseen myöhemmin, kuitenkin viimeistään 48 tuntia ennen lennon lähtöä.
Huom! Priority boarding -palvelua tarjotaan rajoitetusti eikä sitä välttämättä ole saatavilla.
Esimerkkejä palvelun ehdoista:
Ryanair (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):
Wizz Air (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):
* Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.
Haluatko lisätä varaukseesi priority boarding -palvelun? Ota meihin yhteyttä
Lentoyhtiöiden varausjärjestelmät määrittelevät istuinpaikat koneessa satunnaisesti. Jos matkustat yhdessä muiden kanssa, lentoyhtiö asettaa teidät istumaan eri paikkoihin (ainoa poikkeus tästä on huoltajan kanssa matkustava lapsi). Tällaisen ikävän tilanteen välttämiseksi kannattaa ostaa istuinpaikan valintapalvelu.
Palvelun voi ostaa lentolippua varatessa (valinta tarjolla vain tiettyjen yhtiöiden lennoille) tai ottamalla meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeella (linkki alla).
Itse valitun istuinpaikan varaus on maksullinen palvelu, jonka hinta riippuu lentoyhtiöstä ja halutun istuinpaikan tyypistä. Viestiisi vastatessaan konsulttimme kertovat istuinpaikkojen saatavuudesta ja hinnoista.
Palvelun hinta vaihtelee noin välillä 5 – 25 EUR* henkilöä ja yhtä lento-osuutta kohden.
Huom! Koneessa vapaana olevat paikat voivat muuttua milloin tahansa, ja valitut paikat eivät välttämättä ole saatavilla.
* Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.
Haluatko ostaa istuinpaikan valintapalvelun? Ota meihin yhteyttä
Useimmilla halpalentoyhtiöillä (esim. Ryanair, Wizz Air, easyJet, Laudamotion) ostetun lipun hintaa ei ole mahdollista saada takaisin. Varausehdoissa yhtiöt korostavat, että lippuja ei voi palauttaa.
Perinteisten lentoyhtiöiden tapauksessa (esim. Finnair, Lufthansa, Air France), lipun palauttamisen ehdot löytyvät yleisistä kuljetusehdoista.
Etkö pääsekään lähtemään matkalle ja haluat hakea palautusta? Ota meihin yhteyttä
Jos tarvitset avustuspalvelua lentoasemalla, tästä on syytä ilmoittaa heti varauksen tehtyäsi. Se, milloin lentoasema tai lentoyhtiö tarvitsee tiedon avustuspalvelun tarpeesta, riippuu liikenteenharjoittajan tai lentoyhtiön käytännöistä.
Avustuspalvelu on maksutonta, ja siihen on oikeus vammaisilla sekä liikuntarajoitteisilla.
Haluatko varata avustuspalvelun lentoasemalta? Ota meihin yhteyttä
Jos lentoyhtiö muuttaa lennon ajankohtaa, välitämme sinulle tiedon muutoksesta. Tieto muutoksesta lähetään varauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Lähettämämme viesti on otsikoitu seuraavasti:
TÄRKEÄÄ! Aikataulun muutostieto varaukselle [varaustunnus]
Huom! Lähetämme uuden lipun päivittyneellä lähtöajalla varauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Jos matkustajan tietoja lähtöselvityslomakkeelle syöttäessä tapahtuu virhe tai erillistä lähtöselvitystä tehtäessä tapahtuu virhe, sinun on ilmoitettava siitä meille välittömästi.
Haluatko ilmoittaa ongelmista lähtöselvityksessä? Ota meihin yhteyttä
Matkustuspäivän muuttaminen riippuu lentoyhtiöstä. Jotkut halpalentoyhtiöt tarjoavat mahdollisuutta muuttaa päivämäärää erillisestä lisämaksusta (yhtiöstä riippuen lisämaksu voi olla jopa 180 EUR). Perinteiset lentoyhtiöt taas saattavat tarjota tällaista palvelua vain tietyille lippuluokille.
Maksu matkapäivän muutoksesta peritään kutakin matkustajaa ja lento-osuutta (yksittäistä lentoa) kohden. Myös uuden lipun ja alkuperäisen lipun hintojen erotus saatetaan lisätä veloitettavaan summaan. Lentoyhtiöt eivät hyvitä erotusta, jos uusi lippu on alkuperäistä edullisempi.
Jossain tapauksissa eSky veloittaa lipun tietoihin tehtävistä muutoksista toimistopalkkion, jonka suuruus on 16 EUR. Tämä palkkio lisätään lipun muutoksen hintaan ja veloitetaan jokaista matkustajaa kohden, jonka lipun tietoja muutetaan
Haluatko muuttaa lentosi päivämäärää? Ota meihin yhteyttä
Useimmat lentoyhtiöt eivät salli muutoksia lipun tietoihin. Virheellisiä tietoja on kuitenkin mahdollista korjata, mutta mahdollisten muutosten laajuus ja hinta riippuu kyseisen lentoyhtiön käytännöistä.
Kaikista lipun virheellisistä tiedoista kuten:
tulee ilmoittaa välittömästi. Konsulttimme selvittävät mahdollisuutta korjata havaitut yllä mainitun tyyppiset virheet, välittävät tiedon muutoksiin mahdollisesti liittyvistä maksuista sekä ovat yhteydessä lentoyhtiöön lipun tietojen korjaamiseksi
Huom! Erikoismerkkien ja kirjainten tarkkeiden puuttuminen (esim. ä, ö, å, ç), välilyöntien tai erikoismerkkien puuttuminen moniosaisissa sukunimissä eivät ole virheitä. Lentoyhtiöt jättävät ne pois tarkoituksella.
Haluatko muuttaa lipullasi olevia matkustajan tietoja? Ota meihin yhteyttä
Lipun ostajan (ei matkustajan!) tietoja on mahdollista muuttaa enintään 30 vuorokautta lipun ostamisen jälkeen. eSky sallii seuraavan tyyppiset tietojen muutokset:
Yrityksen tietoja ei ole mahdollista korvata eri yrityksen tiedoilla eikä yksityishenkilön tiedoilla.
Haluatko muuttaa ostajan tietoja laskulla? Ota meihin yhteyttä
Koska ostotapahtuman käsittelee puolalainen yritys, laki velvoittaa ilmoittamaan summan myös puolan valuuttaa käyttäen. Yksi summista on palvelusta veloitettava summa ja toinen on sitä vastaava summa puolan zlotyina (PLN).
Onko sinulla kysyttävää muista laskulla olevista tiedoista? Ota meihin yhteyttä
Palveluajat
Maanantaista perjantaihin: 7:00 – 00;00
Pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian.