Menu

Tarvitsetko apua?

Hallinnoi varaustasi ja katso vastaukset yleisimpiin kysymyksiin

Tarkista varauksen tila ja hallinnoi varausta

Lähetä varausvahvistussähköposti uudelleen
Hallinnoi varaustasi

Tilisi avulla voit helposti:
  • tarkistaa varausnumerosi ja varauksesi tilaa,
  • tehdä ilmoituksen matkasi päivämäärämuutoksesta,
  • oppia, miten tehdään verkkolähtöselvitys,
  • ostaa lisämatkatavaroita ja priority-koneeseennousun,
  • tarkistaa tarvittavat asiakirjat ja ajankohtaiset turvallisuussäännöt kohdemaassa,
  • tarkistaa viisumivaatimukset ja hankkia viisumin tai ESTA:n,
  • varata majoituksen alennetuin hinnoin, hankkia vakuutuksen ja vuokrata auton.

  • Kirjaudu sisään tai luo tili varauksen yhteydessä antamallasi sähköpostiosoitteella.

    Siirry Tilillesi
    Katso varauksesi tila kirjautumatta sisään - tästä

    Useimmin esitetyt kysymykset varauksista

    Ajantasaista tietoa

    • Varauksen vahvistaminen Ryanairilla. Kuinka se toimii?

      Jos halpalentoyhtiö, kuten Ryanair, vaatii varauksesi vahvistamista, saat meiltä tai lentoyhtiöltä sähköpostiviestin, jossa on tärkeää tietoa ja linkki vahvistuslomakkeeseen.

      Tämä on normaali käytäntö, ja lippusi on silti voimassa. Jos et kuitenkaan vahvista varaustasi, et pääse hallitsemaan sitä. Et myöskään voi tehdä verkkolähtöselvitystä, jollloin joudut maksamaan lentokentällä (noin 55 € henkilöä kohden per lento).

      Ennen kuin alat käsitellä varaustasi, ota seuraavat asiat valmiiksi lähelle:

      • Laite, jossa on toimiva kamera ja jota käytät vahvistamiseen,
      • Maksukorttisi ja henkilöllisyystodistus,
      • Lennon varausnumero (löydät sen sähköpostiviestistä tai sähköisestä lipusta),
      • Muut tiedot, joita käytettiin lipun varaamiseen.

      Vahvistuslomake voi koostua useasta vaiheesta, joten noudata ohjeita lentoyhtiön verkkosivuilla. Syötä pyydetyt tiedot ja anna tarvittavat suostumukset. Lentoyhtiö saattaa myös pyytää sinua skannaamaan tai valokuvaamaan asiakirjan, jota käytettiin varausta tehdessä, sekä ottamaan kuvan kasvoistasi.

      Opas, josta löydät lisätietoa: Varauksen vahvistaminen lentoyhtiöille.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Toteutetaanko lennot suunnitellusti tämänhetkisen Ukrainan tilanteen vuoksi?

      Tällä hetkellä valtaosa lennoista toteutetaan suunnitellusti. Mikäli et saa eSkystä tai lentoyhtiöltä tietoa lennon peruutuksesta tai aikataulun muutoksesta, lentosi toteutetaan alkuperäisen suunnitelman mukaan.

      Mikäli haluat peruuttaa lentosi tai vaihtaa matkan päivämäärän, lentoyhtiö käsittelee pyyntösi kuljetusehtojen mukaisesti.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Lentoni on peruttu. Mitä teen seuraavaksi?

      Onko lentoyhtiö perunut lentosi? Sen sijaan sinulla on oikeus valita lennon uusi päivämäärä tai saada korvaus lipustasi. Hyvityksen tapauksessa voit saada esimerkiksi matkakupongin, pisteitä käytettäväksi tai rahaa – päätöksen korvauksen muodosta tekee lentoyhtiö. eSkyllä, kuten lentoyhtiössäkin, on myös omia korvausmenettelyjä, joiden ansiosta tarjoamme sinulle parhaan mahdollisen ratkaisun.

      Lennon peruuntumiseen liittyvä menettely riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä varauksen suhteen eSky vai lentoyhtiö itse ( tästä löydät enemmän tietoa lentoyhtiön operoimista eSkyn varauksista ). Lennon operoijan tiedot ovat saatavilla lähettämästämme lentolipun sisältävästä sähköpostista. 

      • eSky ottaa minuun yhteyttä

        Mikäli eSky lähettää sähköpostiosoitteeseesi ilmoituksen lennon peruuntumisesta, korvausmenettely näyttää seuraavalta:

        1. Lähetämme sinulle tiedon, että lentoyhtiö on perunut lennon.
        2. Otamme yhteyttä lentoyhtiöön saadaksemme tietoa saatavilla olevista korvausvaihtoehdoista.
        3. Vastauksen saamisen jälkeen lähetämme sinulle tiedon mahdollisista korvausvaihtoehdoista: rahojen palauttamisesta tilillesi, matkakupongista tai pisteistä. Korvauksen muodosta päättää ainoastaan lentoyhtiö.
        4. Valitset kannaltasi suotuisimman vaihtoehdon. 
        5. Mikäli korvauksen tila muuttuu tai korvauskäsittely kestää kauemmin, lähetämme sinulle sähköpostin siitä.
        6. Jos varauksesi koostuu useammista lipusta, saat tiedot mahdollisista korvausvaihtoehdoista yhdessä tai useammassa sähköpostiviestissä.
      • Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä

        Mikäli lentoyhtiö itse lähettää sähköpostiosoitteeseesi ilmoituksen lennon peruuntumisesta, lennon päivämäärän muutokseen tai korvausmenettelyyn sovelletaan ainoastaan lentoyhtiön sääntöjä. Tässä tapauksessa saat kaikki tiedot suoraan lentoyhtiöltä, mukaan lukien ohjeet seuraavista askelista, saatavilla olevista korvausvaihtoehdoista ja korvauksen tilasta. Korvauksen saamiseksi seuraa lähetettyjä ohjeita ja tarvittaessa ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön, esimerkiksi sähköpostitse tai puhelimitse.

      Huom! Käyttämättömän lipun korvaus kattaa lipun kuluja ja lentokenttämaksuja. On mahdollista, ettei palauteta muiden lipun yhteydessä ostettujen tuotteiden tai suoritettujen eSkyn palvelujen kuluja.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Haluan luopua lentolipusta tai muuttaa lennon päivämäärän

      Tuliko suunnitelmiisi muutos, etkä voi käyttää ostettuja lentolippuja? Valitettavasti ei ole aina mahdollista muuttaa vapaaehtoisesti lennon päivämäärän tai luopua lennosta ja saada takaisinmaksun.

      Jos haluat luopua matkastasi tai muuttaa sen päivämäärän, ota meihin yhteyttä Varaukseni-välilehden kautta eSkyn Tililläsi (mikäli sinulla ei ole vielä tiliä, luo se, tuo varauksen tiedot, ja sen jälkeen lataa eSkyn mobiilisovellus, jonka avulla saat välittömän pääsyn varaukseesi). Se, saatko palauttaa lipun tai muuttaa matkan päivämäärän riippuu lentoyhtiöstä ja ostetusta lipputyypistä. Enemmistö lentoyhtiöistä eivät salli matkasta luopumista ja takaisinmaksun saamista. Tavallisesti lentoyhtiöt sallivat lennon päivämäärän muuttamista, mutta velvoittavat siitä lisämaksun (kalliimpien lipputyyppien tapauksessa muutoksen tekeminen voi olla maksutonta).

      Tämän lisäksi lentoyhtiöt eivät yleensä palauta hintaeroa, mikäli lipun hinta muutoksen jälkeen on alkuperäistä edullisempi. Enemmän tietoa matkasta luopumisesta ja lentolipun palauttamisesta löydät tästä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Kuinka kauan kestää saada hyvitys perutusta lennosta?

      Odotatko korvausta käyttämättömästä lipusta? Älä huoli, saat varmasti määrättyjä rahoja, jos lentoyhtiö on hyväksynyt tällaisen ratkaisun. Valitettavasti ajoittain korvausmenettely kestää kauemmin korvausilmoitusten lisääntymisen vuoksi.

      Muistathan, että peruutetun lennon korvausmenettelyn kestosta päättää ainoastaan lentoyhtiö.

      Alta löydät tiedot siitä, kuka ottaa sinuun yhteyttä korvauksen suhteen ( tästä löydät enemmän tietoa lentoyhtiön operoimista eSkyn varauksista ).

      Mikäli varauksesi operoi eSky (tiedot siitä löydät lähettämästämme lipun sisältyvästä sähköpostiviestistä), lähetämme sinulle ilmoituksen lennon peruuttamisesta sekä aloitamme mahdollisimman nopeasti menettelyn, jotta saisimme lippukorvauksen puolestasi. Saamme tietoa saatavilla olevista korvausvaihtoehdoista ja käsittelemme asian loppuun saakka. Annamme sinulle ajankohtaista tietoa korvausvaihtoehdoista sekä korvausilmoituksesi tilasta. Rahojen palauttamisen tilille tai kortille lisäksi osa lentoyhtiöistä tarjoaa myös mahdollisuuden saada korvauksen matkakupongin tai pisteiden muodossa. Korvaus matkakupongin tai pisteiden muodossa on paljon nopeampi kuin rahansiirto.

      Mikäli varauksesi operoi lentoyhtiö itse (tiedot siitä löydät lähettämästämme lipun sisältyvästä sähköpostiviestistä), lentoyhtiö lähettää varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseesi kaikki tiedot korvauksesta, korvausvaihtoehdoista ja menettelyn kestosta. Lentoyhtiö antaa sinulle myös tietoa ilmoituksesi tilasta ja välittää mahdollisia lisätietoja perutusta varauksesta. Mikäli haluat tietää, mikä on ilmoituksesi tila tällä hetkellä ja kauanko menettely kestää, ota yhteyttä suoraan lentoyhtiön sähköpostitse tai puhelimitse tarvittavien tietojen saamiseksi. Muistathan, että mikäli valitset korvausmuotoksi matkakupongin tai pisteet, menettely kestää huomattavan vähemmän aikaa kuin rahansiirto tilille tai kortille.

      Huom! Korvausvaihtoehdot riippuvat ostamasi lipun lentoyhtiöstä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Mitä ja missä muodossa voin saada perutun lennon korvauksena?

      Mietitkö, mistä on mahdollista saada korvaus käyttämättömästä eSkyn kautta ostetusta lentolipusta ja millä tavalla saat rahoja? Lentoyhtiöiden käytännön mukaan perutun lennon korvaus kattaa lentolipun ja suoraan lentoyhtiöltä ostettujen lisäpalvelujen kuluja.

      Korvausmuodosta päättää ainoastaan lentoyhtiö. Lentoyhtiöt tarjoavat tavallisesti korvauksen ainoastaan matkakupongin tai pisteiden muodossa. Osa lentoyhtiöistä sallii rahakorvauksen.

      Muistathan! Korvaus kattaa ainoastaan perutettuja lentoja varauksessasi. Lentoyhtiöt eivät maksaa korvausta lennoista, jotka on toteutunut suunnitelman mukaan.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Milloin ja millä tavalla saan rahat peruutetusta Lento+Hotelli -paketista?

      Mietitkö, millä tavalla ja kuinka nopeasti saat korvauksen peruutetusta eSkyn Lento+Hotelli -paketista? Lainsäädäntö matkailutapahtumista ja niihin liittyvistä matkailupalveluista määrää, että korvauskäsittely kestää korkeintaan 14 päivää.

      Varat palautetaan samalla tavalla, kuin maksu oli suoritettu. Korvauksen suorittamisen jälkeen lähetämme sinulle välittömästi sähköposti-ilmoituksen.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Mikä on eSky Wallet ja miten voin hyötyä siitä?

      Olemmeko lähettäneet sinulle sähköpostin eSky Wallet -ominaisuudesta tai oletko saanut tietää tästä ratkaisusta ja mietit, mitä se on ja milloin voit käyttää sitä? eSky Wallet on digitaalinen lompakko, jonka avulla saat mainoskampanjoiden yhteydessä rahoja käytettäväksi eSkyn sivulla ja nopean korvauksen käyttämättömästä lentovarauksesta sekä lisäetuja.

      Voit hyödyntää eSky Walletia ainoastaan silloin, kun saat meiltä sähköpostin tämän korvausvaihtoehdon saatavuudesta tai kun osallistut mainoskampanjoihin.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Matkustussäännöt maailmalla. Minne voin matkustaa?

      Haluatko lähteä matkalle, muttet tiedä, minne voit lentää ja miten valmistaudut ulkomaanmatkaan? Siinä tapauksessa kannattaa seurata luotettavia lähteitä, sillä matkustussäännöt maailmalla muuttuvat nopeasti ja riippuvat kunkin maan viranomaisista. Nämä muutokset voivat koskea lentoasemalla esitettäviä asiakirjatyyppejä, yleisiä toimintaohjeita saapumisen jälkeen ja väliaikaista saapumisen keskeyttämistä.

      Tutustu luotettaviin ajankohtaisiin tietoihin ja suunnittele matkojasi rauhassa – tarkista täästä sivumme matkustussäännöistä ja vaadittavista asiakirjoista maailmalla.

      Ennen kuin lähdet matkalle, tutustu matkustusmaasi viranomaisten virallisiin ohjeistuksiin.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Onko minun tehtävä COVID-19-testi ennen matkaa?

      Suunnitteletko matkaa tai sinulla on jo lippuja, mutta etsit ajankohtaista tietoa siitä, onko sinun tehtävä COVID-19-testi ennen matkaa?

      • Jos sinulla on jo lippu, löydät eSkyn tilisi Varaukseni-välilehdeltä tietoa siitä, vaatiiko kohdemaasi ja mahdolliset kauttakulkumaat COVID-19-testitulosten esittämistä. Mikäli sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus.
      • Jos olet vasta suunnittelemassa matkaa etkä ole vielä ostanut lippua eSkyn sivulta, voit tutustua kaikkiin olennaisiin matkustussääntöihin, mukaan lukien mahdollisesta välttämättömyydestä suorittaa testi, laatimallamme verkkosivulla – tästä.

      Joissakin maissa on välttämätöntä tehdä ennakkoon COVID-19-testi ja esittää tutkimuksen negatiivinen tulos saapumisen yhteydessä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miten voin ottaa yhteyttä eSkyn asiakaspalveluun?

      Haluatko ottaa meihin yhteyttä varauksestasi? Tarkista alla olevista ohjeista, kuinka voit tehdä sen saadakseni apuamme mahdollisimman nopeasti.

      • Jos haluat ottaa meihin yhteyttä varauksestasi ennen matkan alkamista, käytä eSkyn tilisi Varaukseni-välilehteä. Tilisi avulla:
        • tarkistaa varausnumerosi ja varauksesi tilaa,
        • teet ilmoituksen matkustuspäivän muuttamisesta tai matkan peruuttamisesta, 
        • oppia, miten tehdään verkkolähtöselvitys,
        • ostaa lisämatkatavaroita ja priority-koneeseennousun,
        • tarkistaa tarvittavat asiakirjat ja ajankohtaiset turvallisuussäännöt kohdemaassa,
        • tarkistaa viisumivaatimukset ja hankkia viisumin tai ESTA:n,
        • varata majoituksen alennetuin hinnoin, hankkia vakuutuksen ja vuokrata auton.

        Jos et ole rekisteröitynyt käyttäjä, luo tili ja tuo varauksesi. Lisäksi kannattaa käyttää eSky-sovellusta, jonka avulla saat välittömän pääsyn varauksiisi missä ja milloin tahansa.
        Jos haluat ottaa meihin yhteyttä ennen matkan alkamista jostakin muusta asiasta, kirjoita meille yhteydenottolomakkeella – tästä.

      • Jos tarvitset apua matkan aikana, voit soittaa lipussasi annettuun numeroon. Asiakaspalvelunumero on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00-16.00.
      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Korvaussumma on matalampi kuin varaukseni kokonaissumma. Miksi?

      Mietitkö, miksi perutusta lennosta myönnetty korvaussumma on matalampi kuin eSkyn kautta tehdyn varauksen kokonaissumma? Se riippuu siitä, mitä palveluita olet ostanut lipun yhteydessä ja minkä päätöksen lentoyhtiö on tehnyt korvaussummasta. Mainittu summa ei sisällä mm. palvelumaksua ja eSkyn kautta ostettuja lisäpalveluita. 

      Joissakin tapauksissa lentoyhtiöt maksavat korvauksen peruutetuista varauksissa useissa osissa, esimerkiksi tietyille matkustajille, jos varaukseen kuului liput useammalle henkilölle tai lentoyhtiön lisäpalvelut, kuten lisämatkatavarat ja istumapaikkavaraus.

      Mitä sisältyy korvaussummaan? Lue lisää >>

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!

    Verkkolähtöselvitys

    • Mistä löydän linkin lähtöselvitykseen?

      Tiedätkö, että ennen lentomatkaa on tehtävä lähtöselvitys ja ladattava tarkastuskortit, muttet tiedä, missä voisit tehdä sen? Se riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä suoraan lentoyhtiö vai eSky ( tästä löydät enemmän tietoa lentoyhtiön operoimista eSkyn varauksista ). Lennon operoijan tiedot ovat saatavilla lähettämästämme lentolipun sisältävästä sähköpostista. 

      • eSky tai lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä, mutta ostin lähtöselvityksen eSkyllä

        Linkin lähtöselvityslomakkeeseen löydät Tilisi Varaukseni-välilehdeltä. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Linkin löydät myös lipustasi. Voit myös käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa. Mikäli emme saa sinulta tarvittavia tietoja 7 päivää ennen lähtöä, lähetämme sinulle lähtöselvityslinkin sisältyvän sähköpostimuistutuksen.

      • Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä

        Saat tietoa verkkolähtöselvityksestä suoraan lentoyhtiöltä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Suoritat lähtöselvityksen itsenäisesti lentoyhtiön sivulla antamalla tarvittavat tiedot.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Verkkolähtöselvitys vaihe vaiheelta

      Muistutamme usein, että sinun täytyy tehdä lähtöselvitys ja ladata tarkastuskortti tai vahvistus lähtöselvityksestä ennen lentomatkaa. Miksi verkkolähtöselvitys on tärkeää ja kuinka se pitäisi tehdä?

      Suosituissa halpalentoyhtiöissä (esim. Ryanair, Wizz Air, easyJet) lähtöselvitys on pakollinen, ja ilman tulostettuja tarkastuskortteja joudut maksamaan lisämaksun lentoasemalla tai sinulta evätään pääsy lennolle.

      Lähtöselvitysprosessi vaihtelee lentoyhtiöittäin sen mukaan, ottaako sinuun yhteyttä suoraan lentoyhtiö vai eSky ( tästä löydät enemmän tietoa lentoyhtiön operoimista eSkyn varauksista ). Lennon operoijan tiedot ovat saatavilla lähettämästämme lentolipun sisältävästä sähköpostista.

      • eSky tai lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä, mutta ostin lähtöselvityksen eSkyllä

        Teemme lähtöselvityksen puolestasi. Tätä varten tarvitsemme joissakin tapauksissa sinun ja kanssasi matkustavien henkilötietoja.

        • Löydät linkin tietolomakkeeseen eSkyn tilisi Varaukseni-välilehdeltä. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa. Lipun sisältävässä sähköpostissa on myös linkki lähtöselvityslomakkeeseen.
        • Täytä kaikki vaaditut kentät niin pian kuin mahdollista käyttämällä lomaketta. Sen ansiosta pystymme tekemään lähtöselvityksen helposti ja lähettämään tarkastuskortit tai vahvistukset lähtöselvityksestä, kun lentoyhtiö on avannut lähtöselvityksen.
          Huom! Lähtöselvityksen tekeminen ei välttämättä ole mahdollista, jos annat tiedot myöhemmin kuin 48 tuntia ennen lähtöä.
        • Tarkastuskorttisi tai vahvistukset lähtöselvityksestä ovat saatavilla aikaisintaan 48 tuntia ja viimeistään 8 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa eSky-tililläsi, josta ne on ladattava. Jotta tämä onnistuu, on kaikkien matkustajien tietojen oltava annettu. Tarkastuskortit ovat saatavilla vain, jos kunkin matkustajan tiedot on annettu. Jos et ole rekisteröitynyt käyttäjä, luo tili ja tuo matkasi.
        • Lisäksi lähetämme tarkastuskorttisi tai vahvistuksen lähtöselvityksestä lippua varatessa antamaasi sähköpostiosoitteeseen aikaisintaan 48 ja viimeistään 8 tuntia ennen lähtöä. Jos lähtöön on alle 8 tuntia etkä ole saanut meiltä sähköpostia, mene eSky-tilillesi ja lataa tarkastuskortti tai vahvistus. Voit myös tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion ja varmistaa, että käytät sähköpostitiliä, jonka annoit varausta tehdessä.
        • Tarkastuskortit tai vahvistukset lähtöselvityksestä on tulostettava ja näytettävä lentokentällä varaamiseen käytetyn henkilöllisyystodistuksen ohella. Huom! Jos matkasi koostuu useasta lennosta, tarkastuskortit tai vahvistukset lähtöselvityksestä annetaan erillisinä eSky-tililläsi ja lähetetään erillisinä sähköposteina aikaisintaan 48 tuntia ja viimeistään 8 tuntia ennen kunkin lennon lähtöä.
      • Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä

        Saat kaikki tarvittavat tiedot verkkolähtöselvityksestä suoraan lentoyhtiöltä. Lähtöselvitys on suoritettava lentoyhtiön sivulla käyttämällä eSkyn kautta varauksen yhteydessä annettua sähköpostiosoitetta.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Milloin saan ja mistä löydän tarkastuskortit?

      Oletko valmistautumassa matkaasi ja haluat ladata tarkastuskortit tai vahvistukset lähtöselvityksestä? Se mistä löydät kortit tai vahvistukset riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä eSky vai suoraan lentoyhtiö ( lue lisää lentoyhtiöiden käsittelemistä eSky-varauksista ). Löydät tarvittavat tiedot sähköpostista, jonka lähetämme lentolipun ohella.

      • eSky tai lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä, mutta ostin lähtöselvityksen eSkyllä

        Tarkastuskorttisi tai vahvistukset lähtöselvityksestä näkyvät eSky-tililläsi. aikaisintaan 48 tuntia ja viimeistään 8 tuntia ennen aikataulun mukaista lennon lähtöä. Jos sinulla ei ole tiliä, luo sellainen ja tuo matkasi. Lisäksi on hyvä idea käyttää eSky-sovellusta, jolla saat nopean pääsyn varauksiisi missä ja milloin tahansa. Lisäksi lähetämme tarkastuskortit tai vahvistukset lähtöselvityksestä lippua varatessa käytettyyn sähköpostiosoitteeseen aikaisintaan 48 tuntia ja viimeistään 8 tuntia ennen lähtöä. Jos matka koostuu useasta lennosta, kortit tai vahvistukset annetaan erillisinä eSky-tililläsi ja lähetetään erillisinä sähköposteina - aikaisintaan 48 tuntia ja viimeistään 8 tuntia ennen kunkin lennon lähtöä.

        Esimerkki 1

        Lennät:

        • Varsovasta Lontooseen 1.6. klo 15.00,
        • Lontoosta Varsovaan 7.6. klo 19.00.

        Saat tarkastuskortit tai vahvistukset:

        • Varsova-Lontoo lennolle aikaisintaan 30.5. klo 15.00 (myöhäisintään 1.6. klo 7.00),
        • Lontoo-Varsova lennolle aikaisintaan 5.6. klo 19.00 (myöhäisintään 7.6. klo 11.00).

        Esimerkki 2

        Lennät:

        • Varsovasta Teneriffalle 1.6. klo 9.00 välilaskulla Barcelonassa 1.6. klo 13.00 (MultiLine-lento),
        • Teneriffalta Varsovaan 7.6. klo 12.00 välilaskulla Frankfurtissa 7.6. klo 18.00 (MultiLine-lento).

        Saat tarkastuskortit tai vahvistukset:

        • Varsova-Barcelona lennolle aikaisintaan 30.5. klo 9.00 (myöhäisintään 1.6. klo 1.00),
        • Barcelona-Teneriffa lennolle aikaisintaan 30.5. klo 13.00 (myöhäisintään 1.6. klo 5.00),
        • Teneriffa-Frankfurt lennolle aikaisintaan 5.6. klo 12.00 (myöhäisintään 7.6. klo 4.00),
        • Frankfurt-Varsova lennolle aikaisintaan 5.6. klo 18.00 (myöhäisintään 7.6. klo 10.00).

        Jos lennon lähtöön on alle 8 tuntia etkä ole vielä saanut tarkastuskortteja tai vahvistuksia lähtöselvityksestä sähköpostitse, mene eSky-tilillesi tai tarkista sähköpostisi roskapostikansio. Varmista, että käytät sähköpostitiliä, jonka osoitetta käytit varausta tehdessä – ehkä tarkastuskorttisi on lähetetty toiseen omistamaasi sähköpostiosoitteeseen.

        Huom! Jos lennon lähtöselvitystä varten tarvitaan lisää tietoja, tarkastuskortit tai vahvistukset lähtöselvityksestä lähetetään vain, kun tarvittavat tiedot on annettu. Jos varaukseesi sisältyy muita matkustajia, varmista, että kaikkien tiedot on annettu.

      • Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä

        Mikäli suoritat verkkolähtöselvityksen itsenäisesti lentoyhtiön sivulla, voit ladata tarkastuskorttisi lähtöselvityksen jälkeen lentoyhtiön antamien ohjeistusten mukaan.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Pitääkö tulostaa tarkastuskortti?

      Mietitkö, miksi usein muistutamme tulostamaan ladatut tarkastuskortit tai vahvistukset lähtöselvityksestä ennen lentokentälle lähtöä? Jotkut lentoyhtiöt eivät hyväksy PDF-muotoisia asiakirjoja, joita näytetään älypuhelimen tai muun laitteen näytöltä. Tulostettu tarkastuskortti tai vahvistus lähtöselvityksestä varmistaa koneeseen pääsyn.

      Varmistaaksesi että voit nousta koneeseen lataa ja tulosta jokainen eSky:n lähettämä tai Tililtäs ladattu tarkastuskortti tai vahvistus lähtöselvityksestä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Virhe verkkolähtöselvityksen tekemisen yhteydessä

      Tapahtuiko virhe syötettäessä matkustajatietoja lähtöselvityslomakkeessa tai tehtäessä lähtöselvitystä itsenäisesti verkossa? Kerro meille siitä mahdollisimman nopeasti yhteydenottolomakkeella - tästä.

      Tutkimme, mitä on tapahtunut tapahtui ja ehdotamme sinulle muita vaihtoehtoja tehdä lähtöselvitys, jotta matkasi sujuisi rauhallisesti.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!

    Matkatavara

    • Miten ostan lisää matkatavaraa?

      Mietitkö, miten voit lisätä maksetut matkatavarat lippuja varattaessa vai sinulla on jo lippu ja haluat ostaa lisämatkatavaroita? Voit ostaa kirjatut matkatavarat eSkyllä lippua varattaessasi tai vasta varauksen jälkeen, kuitenkin viimeistään 48 tuntia ennen lähtöä.

      Jos haluat ostaa lisämatkatavaroita, siirry eSkyn tilisi Varaukseni-välilehteen. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

      Esimerkkejä käyttöehdoista:

      Ryanair (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):

      • 10 kg, 1 matkatavara 55 x 40 x 20 cm – 14 EUR – 28 EUR*
      • 20 kg, 1 matkatavara 81 x 119 x 119 cm – 26 EUR – 51 EUR*

      Wizz Air (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):

      • 10 kg, 1 matkatavara –10 EUR – 28 EUR*
      • 20 kg, 1 matkatavara –15 EUR – 51 EUR*
      • 32 kg, 1 matkatavara –24 EUR – 73 EUR*

      Tästä löydät tietoa muiden lentoyhtiöiden ehdoista.

      * Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Kirjattu matkatavara ja käsimatkatavara – tärkeimmät tiedot

      Etsitkö parasta matkavaihtoehtoa ja tietoa siitä, mitä matkatavaroita voit ottaa mukaasi lentokoneeseen? Lentoyhtiöt erottavat yleensä kolme matkatavaratyyppiä – henkilökohtainen tavara, käsimatkatavara (matkustamoon otettava matkatavara) ja kirjattu matkatavara.

      • Henkilökohtainen matkatavara kuuluu aina lipun hintaan ja voit ottaa sen mukaasi lentokoneeseen. Se voi olla reppu, käsilaukku tai pieni laukku, jonka tulee mahtua edessä olevan istuimen alle. Muistathan, että jokainen lentoyhtiö asettaa sallitut henkilökohtaisen tavaran ulkomitat ja painon. Lisäksi turvallisuussyistä koneeseen otettavien tavaroiden luettelo on tarkasti määritelty.
      • Käsimatkatavaran saa ottaa lentokoneeseen ilmaiseksi tai maksua vastaan (lipputyypistä ja lentoyhtiöstä riippuen) ja sijoittaa matkatavarahyllyyn. Kannattaa kuitenkin muistaa, että turvallisuussyistä koneeseen otettavien tavaroiden luettelo on tarkasti määritelty. Nämä määräykset määrittelevät myös esimerkiksi sen, kuinka paljon nesteitä saa ottaa mukaan tämäntyyppisissä matkatavaroissa. Lisäksi on muistettava, että jokainen lentoyhtiö asettaa matkatavaroiden tiukat ulkomitat ja painon.
      • Kirjattu matkatavara on matkatavara, jonka paino ja ulkomitat ovat suurempia kuin käsimatkatavaran. Halpalentoyhtiöiden tapauksessa (kuten Ryanair, Wizz Air ja easyJet) kirjatusta matkatavarasta on aina maksettava, kun taas reittilentoyhtiöiden tapaukessa se voi sisältyä lipun hintaan. On myös sallittua ottaa kirjattuun matkatavaraan sellaisia tavaroita, joita ei saa ottaa käsimatkatavaroihin. Tämäntyyppistä matkatavaraa suositellaan pidempiä matkoja varten. Kuten käsimatkatavaroiden tapauksessa, lentoyhtiöt asettavat myös kirjattujen matkatavaroiden tiukat ulkomitat ja painon. Kirjatut matkatavarat tulee aina kirjata lentokentällä valitun lentoyhtiön tiskillä ennen turvatarkastukseen menoa.

      Jos haluat tarkistaa, mitä matkatavaroita voit ottaa mukaasi matkalle tai ostaa kirjattuja matkatavaroita, siirry eSkyn tilisi Varaukseni-välilehteen. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

      Tarkista, mitä voit ottaa mukaasi lentokoneeseen käsimatkatavarana ja kirjattuna matkatavarana – tästä!

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Matkatavara ja priority-koneeseennousu

      Haluatko tietää, mitä hyötyä voit saada priority-koneeseennousun ostamisesta? Ensinnäkin sen avulla matkustaja voi ottaa paikkansa prioriteettijonossa ja välttyä pitkältä odotukselta koneeseen pääsemiseksi.

      Jotkut suositut halpalentoyhtiöt (esim. Ryanair ja Wizz Air) tarjoavat tämän palvelun yhteydessä mahdollisuuden ottaa mukaan ylimääräisiä käsimatkatavaroita. Tämä ei ole kuitenkaan sääntö, joten aina ennen palvelun ostamista kannattaa tarkistaa, mitä siihen sisältyy. 

      Priority-koneeseennousun voit ostaa lipun varatessasi tai myöhemmin eSkyn tililtäsi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Mitkä ovat matkalaukkurajoitukset?
      • Sinulla on jo lippu, olet valmistautumassa matkaan ja haluat tarkistaa, kuinka paljon matkatavaroita saat ottaa mukaasi lentokoneeseen? Tarkista eSkyn tilisi Varaukseni-välilehti, josta löydät kaikki tarvittavat tiedot matkatavaroistasi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.
      • Et ole vielä ostanut lippua ja mietit, mikä lento kannattaa valita? Tietoa matkatavaroiden enimmäismäärästä, painosta ja ulkomitoista löydät varauslomakkeesta. Lisäksi kunkin lentoyhtiön matkatavaratiedot löytyvät verkkosivuiltamme.

      Muista, että jokainen lentoyhtiö asettaa itse matkatavararajoitukset. Tämä tarkoittaa, että on parasta tarkistaa joka kerta ennen lentolipun ostamista, kuinka paljon matkatavaroita voi ottaa mukaan.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!

    Varaukseni

    • Miten tarkistan varaukseni ajankohtaista tilaa?

      Haluatko tarkistaa varauksesi ajankohtaista tilaa ja sen tietoja? Se, miten voit tarkistaa varauksesi tilaa, riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä suoraan lentoyhtiö vai eSky ( tästä löydät enemmän tietoa lentoyhtiön operoimista eSkyn varauksista ). Lennon operoijan tiedot ovat saatavilla lähettämästämme lentolipun sisältävästä sähköpostista.

      • eSky ottaa minuun yhteyttä

        Lento-, hotelli- sekä Lento+Hotelli -pakettivaraustesi ajankohtaista tilaa voit tarkistaa eSkyn tililtäsi Varaukseni-välilehdeltä. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

        Haluatko tietää lisää tilisi ominaisuuksista? Lue tämä artikkeli.

        Kirjaudu sisään tai luo eSkyn tili - napsauta tästä.

        Mikäli aikataulu muuttuu tai lento peruuntuu, lähetämme sinulle myös sähköpostin. Suosittelemme tarkistamaan lentoaikataulusi eSkyn tililtäsi 12 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa ja seuraamaan saapuvia viestejä varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.

      • Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä

        Voit tarkistaa varauksesi ajankohtaista tilaa lentoyhtiön verkkosivuilta kirjautumalla sisään lentoyhtiön antamilla tiedoilla. Jos aikataulu muuttuu tai lento peruuntuu, saat nämä tiedot suoraan lentoyhtiöltä varausprosessin aikana antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Suosittelemme tarkistamaan lentoaikataulun lentoyhtiön verkkosivuilta 12 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa ja seuraamaan saapuvia viestejä varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miten hallinnoi varaustani?

      Haluatko tehdä muutoksia varaukseesi, ostaa lisäpalveluja tai saada pääsyn varauksen tietoihin? Tapa hallinnoida varaustasi riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä suoraan lentoyhtiö vai eSky ( tästä löydät enemmän tietoa lentoyhtiön operoimista eSkyn varauksista ). Lennon operoijan tiedot ovat saatavilla lähettämästämme lentolipun sisältävästä sähköpostista.

      • eSky ottaa minuun yhteyttä

        Löydät lento-, hotelli- sekä Lento+Hotelli -pakettivaraustesi tiedot eSkyn tililtäsi, jonka kautta voit hallinnoida varaustasi ja antaa tarvittavia tietoja verkkolähtöselvitystä varten (valittujen lentoyhtiöiden tapauksessa). Tilisi ansiosta voit helposti:

        • tarkistaa varausnumeron ja tilan,
        • tehdä ilmoituksen matkan päivämäärän muuttamisesta,
        • saada tietoa verkkolähtöselvityksestä,
        • ostaa lisämatkatavaroita ja priority-koneeseennousun,
        • tarkistaa tarvittavat asiakirjat ja voimassa olevat turvallisuussäännöt kohdemaassa,
        • tarkistaa viisumivaatimukset sekä ostaa viisumin tai ESTA:n,
        • varata majoituksen alennuksella, hankkia vakuutuksen ja vuokrata auton.

        Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

        Haluatko tietää lisää tilisi ominaisuuksista? Lue tämä artikkeli.

        Kirjaudu sisään tai luo eSkyn tili - napsauta tästä.

      • Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä

        Varauksen hallinta, tiedot ajankohtaisesta lentoaikataulusta ja matkatiedot ovat saatavilla lentoyhtiön verkkosivuilta. Lentoyhtiö toimittaa sinulle kaikki tiedot varausten hallintavaihtoehdoista ja yhteydenottomahdollisuuksista lentolipun oston yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Varausvahvistus puuttuu. Miten tarkistan varaukseni tilan?

      Tarvitsetko tietoa varauksesi tilasta, muttet löydä varausvahvistusta mistään? Käytä eSkyn tilisi Varaukseni-välilehteä, josta löydät kaikki matkaasi liittyvät olennaiset tiedot. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

      Lisäksi lähetämme vahvistuksen sähköpostitse varauksen suorittamisen jälkeen. Jos et löydä lähettämäämme viestiä postilaatikostasi, tarkista roskapostikansio ja varmista, että varauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite on oikea. Voit myös lähettää varausvahvistuksen sähköpostiosoitteeseesi uudelleen tilisi tai erillisen lomakkeen avulla - tästä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • En muista varausnumeroa. Mitä teen?

      Tarvitsetko eSky-varausnumerosi tai lentovarausnumerosi, jotta voisit ottaa meihin yhteyttä tai kun olet jo matkalla lentokentälle? Kaikki tiedot, mukaan lukien mainitut numerot, löytyvät eSkyn tilisi Varaukseni-välilehdeltä. Jos sinulla ei ole tiliä, voit myös tarkistaa sähköpostin, jonka olemme lähettäneet varausprosessin aikana ilmoittamaasi osoitteeseen. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

      Mikäli viesti on kadonnut tai et ole saanut sitä, lähetä varaustietoja sisältyvän sähköpostiviestin uudelleen verkkosivustomme erillisen lomakkeen avulla - tästä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Annoin väärän sähköpostiosoitteen varauksen yhteydessä. Mitä teen?

      Jos olet varma, että annoit varausta tehdessäsi väärän sähköpostiosoitteen, esimerkiksi siinä oli kirjoitusvirhe, siirry eSkyn tilillesi, jossa voit itse hallinnoida varaustasi ja korjata tietosi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

      Jos haluat tehdä muutoksen nopeasti tai säästää aikaa, muokkaa tietoja itse Tilisi avulla. Voit myös ilmoittaa virheestä yhteydenottolomakkeella lähettämällä tiedot varauksestasi (etu- ja sukunimi, lennon päivämäärä, lentoreitti), mutta konsulttimme voivat pyytää lisätietoja ilmoituksen tarkistamiseksi - tästä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miten ostan priority-koneeseennousun?

      Pitkä odotus koneeseennousuun voi vaikuttaa matkustusmukavuuteen ja hyvinvointiin. Sen takia kannattaa ostaa priority-koneesennousu. Voit tehdä sen sekä varauksen yhteydessä että varauksen jälkeen, kuitenkin viimeistään 48 tuntia ennen lähtöä.

      Jos haluat ostaa tämän palvelun, valitse sopiva vaihtoehto eSkyn tilisi Varaukseni-välilehdeltä. Tilisi avulla pystyt myös itse hallinnoimaan varaustasi itse. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

      Huom! Priority-koneesennousu on rajoitettu palvelu eikä se välttämättä ole saatavilla.

      Esimerkkejä palvelun osto- ja käyttöehdoista:

      Ryanair (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):

      • nousu koneeseen priority-kaistaa käyttäen, mahdollisuus ottaa koneeseen henkilökohtainen tavara (max 40 x 20 x 25 cm) ja käsimatkavara (max 55 x 40 x 20 cm, max 10 kg) – 6-18 EUR*

      Wizz Air (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):

      • nousu koneeseen priority-kaistaa käyttäen, mahdollisuus ottaa koneeseen yksi käsimatkatavara (max 40 x 30 x 20, max 10 kg) sekä toinen käsimatkatavara (max 50 x 40 x 23 cm, max 10 kg) – 5 EUR – 31 EUR*

      * Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miten ostan istuinpaikan valinnan?

      Suunnitteletko matkaa ja mietit, miten voit valita ja varata tietyn istumapaikan lentokoneessa, esimerkiksi ikkunan vierestä, jossa on enemmän jalkatilaa tai kanssamatkustajien viereen? Voit ostaa paikan lipun varaamisen yhteydessä (saatavilla vain valittujen lentoyhtiöiden tapauksessa) eSkystä tai ottamalla meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeella - täällä.

      Muistathan, että lentoyhtiöiden varausjärjestelmät jakavat paikat koneessa satunnaisesti. Liikenteenharjoittajat määrittelevät kanssamatkustajille istumapaikkoja eri paikoissa (huoltajansa kanssa matkustava lapsi on ainoa poikkeus). Tällaisten hankaluuksien välttämiseksi kannattaa ostaa istumapaikan valinnan.

      Istumapaikan varaus on maksullista ja sen hinta riippuu lentoyhtiöstä ja valitun paikan tyypistä. Viestiisi vastatessaan konsulttimme kertovat istuinpaikkojen saatavuudesta ja hinnoista.

      Palvelun hinta vaihtelee noin välillä 5 – 25 EUR* henkilöä ja yhtä lento-osuutta kohden.

      Huom! Koneessa vapaana olevat paikat voivat muuttua milloin tahansa, ja valitut paikat eivät välttämättä ole saatavilla.

      * Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miten maksan varaukseni?

      Mietitkö, tarvitsetko ehdottomasti luottokorttia eSkyn varauksesi maksamiseen? Voimme vakuuttaa, että se onnistuu kaikilla suosituilla maksutavoilla (mukaan lukien luottokortit, pikamaksut, myös erissä maksaminen ja maksulykkäys sekä perinteinen pankkisiirto). Maksutapa valitaan lippujen varausnäytössä.

      Koska lippujen hinnat taataan vasta maksuhetkellä, suosittelemme korttimaksuja tai pikamaksuja. Lipun ennakkovaraus perinteisellä siirrolla voi johtaa siihen, että joudut maksamaan lipuista lisää, sillä hinnat muuttuvat nopeasti riippuen lentoyhtiön käytännöstä ja paikkojen saatavuudesta. Mikäli alkuperäiseen hintaan tulee maksaa lisämaksu, otamme sinuun yhteyttä, ilmoitamme summan ja kerromme, miten voit maksaa sen.

       

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Haluan peruuttaa varaukseni. Miten teen sen?

      Valitettavasti useimmat halpalentoyhtiöt (mukaan lukien Ryanair, Wizz Air, easyJet) eivät salli ostetun lipun palauttamista. Lentoyhtiöiden varausehdoissa mainitaan, että lippuja ei makseta takaisin.

      Reittilentoyhtiöiden tapauksessa (esimerkiksi LOT, Lufthansa, Air France) lipun palautusmahdollisuus on määritelty kuljetusehdoissa.

      Jos haluat hakea hyvitystä lipusta, käytä yhteydenottolomaketta - tästä tai tarkista hyvitysvaihtoehdoja tililtäsi.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Tietoa aikataulumuutoksesta

      Pelkäätkö lentosi aikataulumuutoksia? Älä huoli, saat kaikki tarvittavat tiedot ajoissa. Ilmoitustapa riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä suoraan lentoyhtiö vai eSky ( tästä löydät enemmän tietoa lentoyhtiön operoimista eSkyn varauksista ). Lennon operoijan tiedot ovat saatavilla lähettämästämme lentolipun sisältävästä sähköpostista.

      • eSky ottaa minuun yhteyttä

        Tietoa lentoajan muuttamisesta löydät eSkyn tilisi Varaukseni-välilehdeltä. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

        Lisäksi ilmoitamme muutoksista sähköpostitse varauksen yhteydessä annettuun osoitteeseen. Viestimme otsikko on: "TÄRKEÄÄ! Aikataulumuutos, lentolippu [varausnumerosi]." Uusi lippu muuttuneine lentoaikoineen lähetetään myös sähköpostitse varauksen yhteydessä annettuun osoitteeseen.

        Suosittelemme tarkistamaan lentoaikataulusi eSkyn tililtäsi 12 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa ja seuraamaan saapuvia viestejä varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.

      • Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä

        Saat kaikki tiedot lentoaikataulujen muutoksista suoraan lentoyhtiöltä varausprosessin aikana antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Ajantasainen lentoaikataulu löytyy myös lentoyhtiön verkkosivuilta. Suosittelemme tarkistamaan lentoaikataulusi lentoyhtiön verkkosivuilta 12 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöaikaa ja seuraamaan saapuvia viestejä varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!

    Varauksen muuttaminen

    • Miten muutan lennon päivämäärän?

      Sinulla on jo eSkyn kautta ostettu lippu, mutta suunnitelmasi ovat muuttuneet? Voit tiedustella mahdollisuutta muuttaa päivämäärää. Muista, että lentopäivämäärän muuttaminen ilman lisämaksuja ei useinkaan onnistuu, ja lentoyhtiön on hyväksyttävä kaikki varauksen muutokset.

      Jos haluat muuttaa lentosi päivämäärää, tarkistaa, ottaako sinuun yhteyttä suoraan lentoyhtiö vai eSky ( tästä löydät enemmän tietoa lentoyhtiön operoimista eSkyn varauksista ). Lennon operoijan tiedot ovat saatavilla lähettämästämme lentolipun sisältävästä sähköpostista.

      • eSky ottaa minuu yhteyttä

        Voit selvittää, salliiko lentoyhtiö matkasi päivämäärän muuttamista valitsemalla eSkyn tilisi Varaukseni-välilehdeltä Vaihda päivämäärä -vaihtoehdon. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varaus. Lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa. Huomioithan, että mahdollisuus muuttaa päivämäärä lipun ostamisen jälkeen riippuu lentoyhtiöstä. Jotkin halpalentoyhtiöt antavat muuttaa päivämäärää lisämaksua vastaan (liikenteenharjoittajasta riippuen lisämaksu on jopa 169 EUR), kun taas joillakin reittilentoyhtiöillä tämä palvelu on saatavilla vain valituissa lipputyypissä.

        Maksu päivämäärän muuttamisesta peritään jokaiselta matkustajalta jokaisesta matkan osasta (yksittäisestä lennosta). Lisäksi voidaan lisätä hintaero alkuperäisen ja uuden lipun välillä. Lentoyhtiöt eivät palauta hintaeroa, mikäli uuden lipun hinta on alkuperäistä edullisempi. 

        Joissakin tapauksissa eSky veloittaa lipun muutoksesta 26,20 EUR suuruisen välityspalkkion, joka sisältyy muutoksen lopulliseen hintaan. Tämä maksu peritään jokaiselta matkustajalta, jota muutokset koskevat.

      • Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä

        Ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön saadaksesi selville, onko mahdollista muuttaa lentosi päivämäärää. Huomioithan, että mahdollisuus muuttaa päivämäärä lipun ostamisen jälkeen riippuu lentoyhtiöstä. Jotkin halpalentoyhtiöt antavat muuttaa päivämäärää lisämaksua vastaan (liikenteenharjoittajasta riippuen lisämaksu on jopa 800 PLN), kun taas joillakin reittilentoyhtiöillä tämä palvelu on saatavilla vain valituissa lipputyypissä. Maksu päivämäärän muuttamisesta peritään jokaiselta matkustajalta jokaisesta matkan osasta (yksittäisestä lennosta). Lisäksi voidaan lisätä hintaero alkuperäisen ja uuden lipun välillä. Lentoyhtiöt eivät palauta hintaeroa, mikäli uuden lipun hinta on alkuperäistä edullisempi. 

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miten korjaan tai muutan matkustajan tietoja?

      Jos lippua varatessasi olet tehnyt virheen matkustajatietojen antamisessa, voit kysyä meiltä varaustietojen korjaamista. Valitettavasti useimmat lentoyhtiöt eivät salli lipun tietojen muuttamista. On kuitenkin mahdollista korjata väärät tiedot, mutta korjauksen Väärät tiedot on mahdollista korjata, mutta korjausten laajuus ja hinta riippuvat valitun lentoyhtiön käytännöstä.

      Kaikki lipussa olevat virheelliset tiedot, kuten:

      • kirjoitusvirhe etu- tai sukunimessä,
      • väärä syntymäaika,
      • matkustajan väärä nimitys (herra / rouva),
      • väärä matkustajatyyppi (aikuinen / lapsi),

      on ilmoitettava välittömästi. Konsulttimme tarkistavat edellä mainittujen virheiden korjausmahdollisuudet, antavat tietää mahdollisista kustannuksista ja ottavat yhteyttä lentoyhtiöön lipun tietojen korjaamiseksi.

      Huom! Erikoismerkkien ja aksenttimerkkien (esim. è, é, ö) sekä välilyöntien ja diakriittisten merkkien puuttumista moniosaisissa sukunimissä ei pidetä virheenä. Lentoyhtiöt eivät käytä niitä tarkoituksella.

      Jos haluat muuttaa matkustajatietoja tai ilmoittaa niiden korjauksesta, ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeella - tästä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!

    Lasku

    • Laskun lähettäminen

      Tarvitsetko laskun eSkyn varauksesta? Sitä varten valitse Haluan saada ALV-laskun -vaihtoehto lentolipun tai majoituksen varaamisen yhteydessä. Tämä on ainoa tapa saada lasku eSkyn kautta ostetuista palveluista. Lähetämme laskun antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli lentolipun tai majoituksen varaamisesta on kulunut useita päiviä, etkä ole vieläkään saanut laskua, ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta - tästä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miten muutan laskun maksajan tietoja?

      Mitä voit tehdä, jos sinun on vaihdettava laskun maksajan tietoja lipun varauksen jälkeen? Maksajan (eikä matkustajan!) tiedot voi muuttaa 30 päivän kuluessa lipun ostamisesta, mutta vain tietyissä tilanteissa. eSky antaa sinun muuttaa:

      • yksityishenkilön tietoja toisen yksityishenkilön tietoiksi,
      • yksityishenkilön tietoja yrityksen tietoiksi.

      Ei ole mahdollista muuttaa yritysten tietoja keskenään tai muuttaa yrityksen tietoja yksityishenkilön tietoiksi. Mikäli haluat muuttaa laskun maksajan tietoja, ota meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta - tästä.

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miten tarkistan maksun tilan?

      Etkö ole varma, onko varauksesi maksettu oikein vai odotatko maksun suorittamista? eSkyssä voi helposti ja nopeasti tarkistaa maksun tilan. Löydät tietoa Varaukseni-välilehdestä eSkyn tililtäsi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo se ja tuo varauksen tietoja. Tämän lisäksi kannattaa käyttää eSkyn mobiilisovellusta, jonka avulla pääset välittömästi tarkastelemaan varauksesi tietoja missä ja milloin tahansa.

      Jos maksat kortilla tai pikapankkisiirrolla, lähetämme myös sähköpostiviestin, johon sisältyy varauksen yhteenveto ja vahvistus varauksen onnistuneesta suorittamisesta. Perinteisen pankkisiirron valinneet matkustajat saavat ilmoituksen lipun ennakkovarauksesta ja maksun odottamisesta. Lähetämme vahvistuksen varauksen suorittamisesta vasta silloin, kun varat on kirjattu tilillemme.

       

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!
    • Miksi laskulla on kaksi summaa eri valuutoissa?

      Koska oston käsittelee puolalainen yritys, laki velvoittaa meitä ilmoittamaan kaksi summaa laskulla. Toinen on summa valuutassa, jolla palvelu on ostettu, toinen taas on sen vastine PLN:ssä (Puolan zloty).

      Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
      Mielestäni tämä artikkeli:
      Kiitos mielipiteestäsi!

    Yhteydenottolomake – varauspalvelut

    Hae tukeamme mahdollisimman nopeasti! Valitse sopiva aihe ja anna tarvittavia tietoja. Huom: asiakastukea on toistaiseksi saatavilla vain englanniksi.

    Palveluajat

    Maanantaista perjantaihin: 7:00 – 00;00

    Pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian.

    Miten voimme auttaa?

    Kiire? Soita meille