Jos halpalentoyhtiö, kuten Ryanair, vaatii varauksesi vahvistamista, saat meiltä tai lentoyhtiöltä sähköpostiviestin, jossa on tärkeää tietoa ja linkki vahvistuslomakkeeseen.
Tämä on normaali käytäntö, ja lippusi on silti voimassa. Jos et kuitenkaan vahvista varaustasi, et pääse hallitsemaan sitä. Et myöskään voi tehdä verkkolähtöselvitystä, jollloin joudut maksamaan lentokentällä (noin 55 € henkilöä kohden per lento).
Ennen kuin alat käsitellä varaustasi, ota seuraavat asiat valmiiksi lähelle:
Vahvistuslomake voi koostua useasta vaiheesta, joten noudata ohjeita lentoyhtiön verkkosivuilla. Syötä pyydetyt tiedot ja anna tarvittavat suostumukset. Lentoyhtiö saattaa myös pyytää sinua skannaamaan tai valokuvaamaan asiakirjan, jota käytettiin varausta tehdessä, sekä ottamaan kuvan kasvoistasi.
Opas, josta löydät lisätietoa: Varauksen vahvistaminen lentoyhtiöille.
Jos lentoyhtiö on perunut lentosi, voit valita uuden lentopäivämäärän tai saada hyvityksen lipustasi. Hyvityksen tapa riippuu lentoyhtiöstä (voit esimerkiksi saada kupongin, pisteitä käytettäväksi tai rahaa).
Jatko riippuu siitä, kuka käsittelee varaustasi ja kuka ottaa sinuun yhteyttä: eSky vai lentoyhtiö suoraan (tutustu lentoyhtiöiden käsittelemiin eSky-varauksiin). Löydät lentolipun mukana lähettämästämme sähköpostiviestistä tietoa siitä, kuka käsittelee varaustasi. Kun viestissä mainitaan, että “Voit tarkistaa täältä varauksesi tämänhetkiset tiedot”, hoitaa eSky varaustasi. Jos viestissä mainitaan, että “Löydät tämänhetkiset aikataulutiedot lentoyhtiön verkkosivuilta”, varaustasi hallinnoi suoraan lentoyhtiö.
Muista: Joillakin halpalentoyhtiöillä, toisin kuin reittilentoyhtiöillä, (kuten LOT tai Lufthansa), ei ole suoria suhteita muihin kumppaneihin, esimerkiksi lentojen hakukoneisiin tai matkamyyntipalveluihin kuten eSky, käyttäjien palvelussa. Tämän vuoksi osaa halpalentoyhtiöiden lippuja eSky:ssä varaavista asiakkaista palvelee suoraan kuljetusyhtiö.
eSky ottaa minuun yhteyttä
Jos eSky on lähettänyt sinulle sähköpostitse tietoa lennon peruuntumisesta, hyvitysprosessi on seuraava:
Hallitse varaustasi tililläsi.
Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä
Jos tiedon lennon peruuntumisesta on lähettänyt sähköpostiisi suoraan lentoyhtiö, uudelleenaikataulutus- tai hyvitysprosessi riippuu täysin lentoyhtiön käytännöistä. Tässä tapauksessa saat kaiken tiedon suoraan lentoyhtiöltä sisältäen seuraavat vaiheet, listan saatavilla olevista hyvitysvaihtoehdoista ja päivitykset tilanteeseesi. Saadaksesi hyvityksen seuraa saamiasi tietoja ja ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön esim. sähköpostitse tai puhelimitse.
Muista: Hyvitykset käyttämättömistä lipuista sisältävät lipun hinnan ja lentokentän maksut. Muista lipun ohella ostetuista eSky-palveluista ei välttämättä ole mahdollista saada hyvitystä.
Odotatko hyvitystä käyttämättömästä lipusta? Jos lentoyhtiö on suostunut tähän menettelyyn, saat rahasi varmasti. Odotusaika riippuu täysin lentoyhtiön päätöksestä ja se voi olla kolmesta päivästä kolmeen kuukauteen. Alta löydät tietoa siitä, kuka ottaa sinuun yhteyttä hyvitykseen liittyen (lue lisää lentoyhtiöiden käsittelemistä eSky-varauksista).
Muista: Jos valitset kuponkeja tai pisteitä lippujasi vastaan, ovat hyvitykset paljon nopeampia kuin jos valitset rahan siirtämisen tilillesi tai kortillesi. Hyvitysvaihtoehdon saatavuus riippuu lentoyhtiöstä, jolle sinulla on lippu.
Löydät listan matkallasi tarvittavista asiakirjoista tililtäsi. Kun olet kirjautuneena sisään, mene varauksesi tietoihin ja tarkista “Tarvittavat asiakirjat” -osio. Nopein tapa päästä tilillesi on eSky-sovellus.
EU:ssa ja joissakin EU:n ulkopuolisissa maissa henkilöllisyystodistus tarvitaan rajan ylittämiseen. Tarkistaaksesi kuinka tämä toimii eri maissa vieraile verkkosivuillamme.
Tilisi mahdollistaa varauksiesi hallinnan nopeasti ja helposti. Mitä se tarkoittaa?
Tililläsi voit:
Lue artikkeli oppiaksesi lisää tilisi vaihtoehdoista.
Voit luoda tilisi nopeasti sivustollamme tai käyttäen eSky-sovellusta. Jos sinulla ei vielä ole sovellusta, lataa se saadaksesi pääsy varauksiisi milloin tahansa.
Siihen on kolme tapaa:
Jos tarvitset apua matkan aikana, soita tukipalveluun.
Löydät palvelun numeron ja aukioloajat lipustasi.
Jos et ole matkalla, mutta haluat ottaa yhteyttä varaukseesi liittyen, kirjaudu sisään Tilillesi. Näin voit hallita varaustasi ja löytää kaiken tarvitsemasi tiedon.
Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumerosi siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa ‘Lisää varaus’.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Kun asennat eSky-mobiilisovelluksen, sinulla on välitön pääsy kaikkiin toimintoihin.
Tarkastuskortin tai vahvistuksen sijainti riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä eSky vai suoraan lentoyhtiö (lue lisää eSky:n varauksista). Löydät tarvittavat tiedot sähköpostiviestistä, jonka lähetämme lippusi mukana.
Jos siinä mainitaan, että “Voit tarkistaa täältä varauksesi viimeisimmät tiedot”, varaustasi hoitaa eSky. Jos varaustasi hoitaa suoraan lentoyhtiö, saamassasi viestissä mainitaan, että “Löydät viimeisimmät aikataulutiedot lentoyhtiön verkkosivuilta”
Muista: Joillakin halpalentoyhtiöillä, toisin kuin reittilentoyhtiöillä, (kuten LOT tai Lufthansa), ei ole suoria suhteita muihin kumppaneihin, esimerkiksi lentojen hakukoneisiin tai matkamyyntipalveluihin kuten eSky, käyttäjien palvelussa. Tämän vuoksi osaa halpalentoyhtiöiden lippuja eSky:ssä varaavista asiakkaista palvelee suoraan kuljetusyhtiö.
Minuun ottaa yhteyttä eSky tai minuun ottaa yhteyttä lentoyhtiö, mutta olen ostanut eSky:n lähtöselvityksen.
Tarkastuskortit tai vahvistukset lähetetään sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit varausta tehdessä, ja ne ovat saatavilla eSky-tililläsi 24 tunnista 8 tuntiin ennen suunniteltua lähtöaikaa. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Syötä varausnumerosi siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite. Kun asennat eSky-mobiilisovelluksen, sinulla on välitön pääsy kaikkiin toimintoihin.
Jos matkasi koostuu useasta lennosta, liput tai vahvistukset tulevat erillisinä saataville eSky-tililläsi ja ne lähetetään erillisissä sähköpostiviesteissä: 24 tunnista 8 tuntiin ennen kunkin lennon lähtöä.
Esimerkki 1
Lennät:
Saat tarkastuskortit tai vahvistukset:
Esimerkki 2
Lennät:
Saat tarkastuskortit tai vahvistukset:
Jos lentoon on alle 8 tuntia etkä ole vielä saanut tarkastuskortteja tai vahvistuksia lähtöselvityksestä, tarkistathan eSky-tilisi tai ROSKAPOSTIKANSIOSI nähdäksesi mitä sähköpostiosoitetta käytettiin varauksen tekemiseen. On mahdollista, että liput on lähetetty eri sähköpostiosoitteeseen.
Muista: Lennoille, joille tarvitaan lisätietoa lähtöselvityslomakkeessa, tarkastuskortit tai vahvistuksen lähetetään vain, jos tarvittavat tiedot on annettu. Jos matkustat usean matkustajan kanssa, varmistathan, että annat kaikkien matkustajien tiedot.
Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä
Jos teet verkkolähtöselvityksen lentoyhtiön verkkosivuilla, lataat tarkastuskorttisi kun olet tehnyt lähtöselvityksen lentoyhtiön ohjeiden mukaisesti.
Lähtöselvityksessä saat tarkastuskortin, joka mahdollistaa koneeseennousun. Halpalentoyhtiöillä (esim. Ryanair, Wizz Air, easyJet) se on pakollista ja tarkastuskorttien puuttuminen (tulostettuna tai kannettavalle laitteelle tallennettuna) johtaa maksuun lentokentällä tai koneeseennousun estymiseen.
Lähtöselvitysprosessi vaihtelee lentoyhtiöittäin ja riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä eSky vai suoraan lentoyhtiö (lue lisää lentoyhtiöiden käsittelemistä eSky-varauksista).
Jos mainitaan: "Voit tarkistaa täältä varauksesi viimeisimmät tiedot", varaustasi käsittelee eSky.
Jos saamassasi viestissä mainitaan, että "Löydät viimeisimmät aikataulutiedot lentoyhtiön verkkosivuilta”, varaustasi hoitaa suoraan lentoyhtiö.
Muista: Joillakin halpalentoyhtiöillä, toisin kuin reittilentoyhtiöillä, (kuten LOT tai Lufthansa), ei ole suoria suhteita muihin kumppaneihin, esimerkiksi lentojen hakukoneisiin tai matkamyyntipalveluihin kuten eSky, käyttäjien palvelussa. Tämän vuoksi osaa halpalentoyhtiöiden lippuja eSky:ssä varaavista asiakkaista palvelee suoraan kuljetusyhtiö.
Minuun ottaa yhteyttä eSky tai minuun ottaa yhteyttä lentoyhtiö, mutta olen ostanut eSky:n lähtöselvityksen.
Teemme lähtöselvityksen puolestasi. Tehdäksemme sen tarvitsemme sinun ja mukanasi matkustavien tiedot.
Löydät linkin tietolomakkeeseen lipustasi tai “Varaukseni”-välilehdeltä eSky-tilillä. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varaus. Syötä varausnumerosi siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Täytäthän lomakkeen niin pian kuin mahdollista. Sen ansiosta voimme tehdä lähtöselvityksen ja lähettää sinulle tarkastuskortit tai vahvistuksen heti, kun lentoyhtiö on avannut selvityksen.
Muista: Lähtöselvitykseen varautuminen ei välttämättä ole mahdollista, jos tiedot on annettu alle 24 tuntia ennen lähtöä.
Muista: Jos matkasi koostuu useasta lennosta, liput tai vahvistukset tulevat erillisinä saataville eSky-tililläsi ja ne lähetetään erillisissä sähköpostiviesteissä: 24 tunnista 8 tuntiin ennen kunkin lennon lähtöä.
Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä
Saat kaikki tiedot verkkolähtöselvityksestä lentoyhtiöltä. Lähtöselvitys tulee tehdä lentoyhtiön verkkosivuilla käyttäen sähköpostiosoitetta, joka annettiin eSky:ssä varatessa.
Teitkö virheen syöttäessäsi matkustajatietoja lähtöselvityslomakkeeseen tai tehdessä verkkolähtöselvitystä? Ota meihin yhteyttä niin pian kuin mahdollista käyttäen yhteydenottolomaketta.
Tarkistamme mitä tapahtui ja tarjoamme sinulle muita lähtöselvitysvaihtoehtoja varmistaaksemme sujuvan matkan jatkumisen.
Missä ja miten annat tietosi riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä suoraan lentoyhtiö vai eSky (lue lisää lentoyhtiöiden käsittelemistä eSky-varauksista). Löydät tarvittavat tiedot lipun mukana lähettämästämme sähköpostiviestistämme otsikolla “E-lippusi”. Jos viestissä mainitaan: "Voit tarkistaa täältä varauksesi viimeisimmät tiedot", varaustasi käsittelee eSky. Jos saamassasi viestissä mainitaan, että "Löydät viimeisimmät aikataulutiedot lentoyhtiön verkkosivuilta”, varaustasi hoitaa suoraan lentoyhtiö.
Muista: Joillakin halpalentoyhtiöillä, toisin kuin reittilentoyhtiöillä, (kuten LOT tai Lufthansa), ei ole suoria suhteita muihin kumppaneihin, esimerkiksi lentojen hakukoneisiin tai matkamyyntipalveluihin kuten eSky, käyttäjien palvelussa. Tämän vuoksi osaa halpalentoyhtiöiden lippuja eSky:ssä varaavista asiakkaista palvelee suoraan kuljetusyhtiö.
Minuun ottaa yhteyttä eSky tai minuun ottaa yhteyttä lentoyhtiö, mutta olen ostanut eSky:n lähtöselvityksen.
Löydät linkin lähtöselvityslomakkeeseen kahdesta paikasta:
“Varaukseni”-välilehdeltä eSky-tililläsi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumerosi siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Jos emme ole saaneet sinulta tarvittavia tietoja 7 päivää ennen lähtöä, lähetämme sinulle sähköpostitse muistutusviestin, joka sisältää linkin lomakkeeseen.
Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä
Saat sähköpostiisi tietoa verkkolähtöselvityksestä suoraan lentoyhtiöltä. Teet lähtöselvityksen itse lentoyhtiön verkkosivuilla antaen tarvittavat tiedot.
eSky:ssä kirjattu matkatavara voidaan ostaa lippua varatessa tai varaamisen jälkeen, kuitenkin 48 tuntia ennen lähtöä.
Ostaaksesi lisämatkatavaroita mene “Varaukseni”-välilehdelle eSky-tililläsi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumerosi siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
eSky-mobiilisovelluksen käyttäminen kannattaa, sillä sillä se antaa sinulle välittömän pääsyn varaukseesi. Voit ostaa lisämatkatavaroita myös käyttäen yhteydenottolomaketta.
Esimerkkejä käyttöehdoista:
Ryanair (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):
Wizz Air (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):
Saadaksesi tietoa muista lentoyhtiöistä klikkaa tästä.
* Lentoyhtiöt määrittävät hinnat ja ne voivat vaihdella. Näytetyt summat ovat suuntaa antavia.
Saadaksesi tietää mitä lennolle saa ottaa mukaan ja kuinka lähtöselvittää matkavarat katso artikkelimme.
Lentoyhtiöt yleensä erottelevat kolme erityyppistä matkatavaraa - henkilökohtainen tavara, käsimatkatavara (matkustamoon otettava tavara) and kirjattu matkatavara (ruumaan menevä matkatavara).
Tarkistaaksesi mitä matkatavaroita voit ottaa matkalle tai ostaaksesi kirjattuja matkatavaroita mene “Varaukseni”-välilehdelle eSky-tililläsi. Eikö sinulla ole vielä tiliä? Luo tili ja tuo varauksesi. Syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
eSky-mobiilisovelluksen käyttäminen kannattaa, sillä se antaa sinulle välittömän pääsyn varauksiisi.
Priority-koneeseennousu mahdollistaa istumapaikan jonon edessä ja pitkien jonojen välttämisen.
Jotkut halpalentoyhtiöt (esim. Ryanair ja Wizz Air) myös sallivat lisäkäsimatkatavaroiden ottamisen osana tätä palvelua. Tämä ei kuitenkaan ole yleispätevä sääntö, joten tarkistathan aina mitä palveluun kuuluu ennen sen ostamista.
Voit ostaa priority-koneeseennousun varatessasi lippua tai myöhemmin eSky-tilin kautta. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumerosi siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
eSky-mobiilisovelluksen käyttäminen kannattaa, sillä sillä se antaa sinulle välittömän pääsyn tilillesi.
Kukin lentoyhtiö määrittelee matkatavararajoituksensa. Siksi ennen lipun ostamista kannattaa tarkistaa, kuinka paljon matkatavaroita voi ottaa mukaan.
Onko sinulla jo lippu, ja haluat matkaan valmistautuessasi tarkistaa kuinka paljon matkatavaroita voit ottaa mukaasi koneeseen? Tarkista “Varaukseni”-välilehti eSky-tililläsi, josta löydät kaikki tarvitsemasi tiedot sallituista matkatavaroista. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Käytä eSky-mobiilisovellusta saadaksesi välitön pääsy tilillesi.
Tiedot ostetuista matkatavaroista löytyvät “Matkatavarat”-osiosta sähköisessä lipussasi. Ne koskevat kutakin matkustajaa erikseen. Voit tarkistaa tiedot myös eSky-tililläsi. Kun olet kirjautunut sisään, valitse “Varaukseni” ja avaa “Matkustajat”-osio. Kullekin matkustajalle on omat matkatavararajansa.
Muista: Jos matkatavarasi on ostettu lippua myöhemmin, löydät ajantasaiset tiedot eSky-tililtäsi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”. Sujuvoittaaksesi kokemusta entisestään lataa eSky-mobiilisovellus.
Löydät 10-numeroisen eSky:n varausnumeron lipustasi, jonka lähetämme sinulle sähköpostitse otsikolla: “E-lippusi”. Jos et löydä viestiä, tarkista tilisi tai ROSKAPOSTIKANSIOSI ja varmista, että sähköpostiosoite on sama kuin osoite, jota käytit varausta tehdessä.
Selvittääksesi voitko perua lippusi ja saada hyvityksen käytä yhteydenottolomaketta tai tarkista hyvitysvaihtoehdot tililtäsi.
Useimmilla halpalentoyhtiöillä (kuten Ryanair, Wizz Air, easyJet) ostetusta lipusta ei voi saada hyvitystä. Lentoyhtiöt määrittelevät varausehdoissaan, että lipuista ei voi saada hyvitystä.
Reittilentoyhtiöillä (esim. LOT, Lufthansa, Air France) lippujen hyvittämisen mahdollisuus määritellään hintaehdoissa.
Voit tarkistaa varauksesi tilan kahdella tavalla. Tapa riippuu siitä, ottaako sinuun yhteyttä eSky vai suoraan lentoyhtiö (lue lisää lentoyhtiöiden eSky-varauksista). Löydät tarvittavat tiedot sähköpostiviestistä, jonka lähetämme lippusi mukana.
Jos viestissä mainitaan, että "Voit tarkistaa täältä varauksesi viimeisimmät tiedot", varaustasi hoitaa eSky. Jos varaustasi hoitaa suoraan lentoyhtiö, viestissä mainitaan, että “Löydät viimeisimmät aikataulutiedot lentoyhtiön verkkosivuilta”.
Muista: Joillakin halpalentoyhtiöillä, toisin kuin reittilentoyhtiöillä, (kuten LOT tai Lufthansa), ei ole suoria suhteita muihin kumppaneihin, esimerkiksi lentojen hakukoneisiin tai matkamyyntipalveluihin kuten eSky, käyttäjien palvelussa. Tämän vuoksi osaa halpalentoyhtiöiden lippuja eSky:ssä varaavista asiakkaista palvelee suoraan kuljetusyhtiö.
eSky ottaa minuun yhteyttä
Lento- ja hotellivarausten sekä Lento+Hotelli -pakettien nykyinen tila löytyy “Varaukseni”-välilehdeltä eSky-tililtäsi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Sujuvoittaaksesi kokemusta entisestään lataa eSky-mobiilisovellus. Se antaa sinulle välittömän pääsyn tilillesi ja varaukseesi.
Lähetämme myös tietoa sähköpostitse, jos aikataulu muuttuu tai lento peruuntuu. Suosittelemme tarkistamaan lennon aikataulun eSky-tililtäsi 12 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöä ja seuraamaan viestejä, jotka lähetetään lippuja varatessa annettuun sähköpostiosoitteeseen.
Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä
Voit seurata varauksen nykyistä tilaa lentoyhtiön verkkosivuilla kirjautumalla sisään lentoyhtiön antamilla tiedoilla. Jos aikatauluun tulee muutoksia tai lento perutaan, saat tietoa suoraan lentoyhtiöltä sähköpostiosoitteeseen, jota käytettiin varaamiseen. Suosittelemme tarkistamaan lennon aikataulun lentoyhtiön verkkosivuilta 12 tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöä ja seuraamaan viestejä, jotka lähetetään lippuja varatessa annettuun sähköpostiosoitteeseen.
Tapa, jolla varausta voi hallita, riippuu siitä, hoitaako sitä eSky vai suoraan lentoyhtiö (löydät tästä tiedon lipun mukana tulleesta sähköpostiviestistä (lue lisää lentoyhtiöiden käsittelemistä eSky-varauksista).
Jos viestissä mainitaan, että "Voit tarkistaa täältä varauksesi viimeisimmät tiedot", varaustasi hoitaa eSky. Jos varaustasi hoitaa suoraan lentoyhtiö, viestissä mainitaan, että “Tarkista ajantasaiset lennon tiedot lentoyhtiön verkkosivuilta”.
Muista: Joillakin halpalentoyhtiöillä, toisin kuin reittilentoyhtiöillä, (kuten LOT tai Lufthansa), ei ole suoria suhteita muihin kumppaneihin, esimerkiksi lentojen hakukoneisiin tai matkamyyntipalveluihin kuten eSky, käyttäjien palvelussa. Tämän vuoksi osaa halpalentoyhtiöiden lippuja eSky:ssä varaavista asiakkaista palvelee suoraan kuljetusyhtiö.
eSky auttaa minua
Voit hallita varauksiasi eSky-tilisi kautta. Päästäksesi tilillesi missä ja milloin tahansa asenna mobiilisovllus. Niin voit:
Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Löydät lisätietoa tilistäsi artikkelistamme.
Lentoyhtiö ottaa minuun yhteyttä
Varauksen hallinta, tietoa tämänhetkisestä lennon aikataulusta ja matkan tiedot ovat saatavilla lentoyhtiön verkkosivuilla. Lentoyhtiö lähettää sinulle kaikki tiedot varauksen hallinnan vaihtoehdoista ja suositellun yhteydenottotavan suoraan sähköpostiosoitteeseen, joka annettiin lippua ostaessa.
Jos haluat varata tietyn istumapaikan, esim. ikkunapaikan, paikan suuremmalla jalkatilalla tai paikan kanssamatkustajiesi vierestä, voit tehdä niin varatessasi lippuasi eSkyssä (saatavilla vain valituilla lentoyhtiöillä) tai käyttämällä yhteydenottolomaketta. Jos käytät lomaketta, lähetäthän meille tiedon viimeistään 24 tuntia ennen lähtöä.
Lentoyhtiöiden varausjärjestelmät jakavat istumapaikat koneessa sattumanvaraisesti, joten jos matkustat jonkun toisen kanssa, on kiinnitettävä huomiota omaan istumapaikkaan (ainoa poikkeus on, kun lapsi matkustaa huoltajan kanssa). Ylimääräisen vaivan välttämiseksi tietyn istumapaikan ostaminen koneessa kannattaa.
Varaukset ovat maksullisia, ja hinta riippuu lentoyhtiöstä ja halutun istumapaikan tyypistä. Vastauksena pyyntöösi lähetämme sinulle tietoa valittujen paikkojen saatavuudesta ja hinnasta. Tämän palvelun hinta vaihtelee EUR 5 ja EUR 20 henkilöä kohden (kutakin lento-osuutta kohden)*
Muista: Koneen saatavilla olevien istumapaikkojen määrä muuttuu dynaamisesti, ja valitut paikat eivät välttämättä ole saatavilla.
* Lentoyhtiöt määrittävät hinnat ja ne voivat vaihdella, ja ne ovat suuntaa antavia.
Voit ostaa priority-koneeseennousun varatessasi lipun tai myöhemmin, kuitenkin 48 tuntia ennen lähtöä.
Tehdäksesi tämän valitse oikea vaihtoehto “Varaukseni”-välilehdellä eSky-tililläsi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Voit myös asentaa eSky-mobiilisovelluksen helpottaaksesi pääsyä varauksiin. Muista: Priority-koneeseennousupalvelu on rajoitettu ja ei välttämättä saatavilla.
Esimerkinomaisia palveluehtoja palvelun ostamiseen ja käyttämiseen
* Lentoyhtiöt määrittävät hinnat ja ne voivat vaihdella. Näytetyt hinnat ovat suuntaa antavia.
Jos varaustasi hoitaa eSky, tarkista aikataulu eSky-tililtäsi 12 tuntia ennen suunniteltua lähtöaikaa ja seuraa viestejä, jotka lähetetään lippuja varatessa käytettyyn sähköpostiosoitteeseen. Jos lennon aika muuttuu, saat viestin otsikolla “TÄRKEÄÄ! Aikataulun muutos, lentolippu [varausnumerosi]”. Lähetämme myös uuden lipun muutetuilla ajoilla ja muut tarvittavat tiedot sähköpostiosoitteeseen, jota käytit varatessa. Tietoa muuttuneista lennon ajoista voi löytää tililtäsi “Varaukseni”-välilehdeltä. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Sujuvoittaaksesi kokemusta entisestään kannattaa käyttää eSky-mobiilisovellusta.
Jos lentoyhtiö käsittelee varaustasi
Saat tietoa aikataulumuutoksista suoraan lentoyhtiöltä sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit lippua varatessasi. Voit myös tarkistaa ajantasaisen lentoaikataulun lentoyhtiön verkkosivuilta. Suosittelemme tarkistamaan lentoaikataulun lentoyhtiön verkkosivuilta 12 tuntia ennen suunniteltua lähtöaikaa ja seuraamaan viestejä, jotka lähetetään lippua varatessa annettuun sähköpostiosoitteeseen.
Löydät lisää tietoa lentoyhtiöiden varauksista artikkelistamme.
Jos tarvitset tietoa varauksesi tilasta, mutta et löydä vahvistustai, käytä “Varaukseni”-välilehteä tililläsi. Sieltä löydät kaikki tiedot matkastasi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Sujuvoittaaksesi kokemusta entisestään kannattaa käyttää eSky-mobiilisovellusta.
Me myös lähetämme sähköpostitse vahvistuksen, jonka saat lippusi varaamisen jälkeen. Jos et löydä tätä viestiä saapuneiden viestien kansiosta, tarkista ROSKAPOSTIKANSIO ja varmista, että varatessa käyttämäsi sähköpostiosoite on oikea. Voit myös pyytää lippusi sisältävän sähköpostiviestin lähettämistä uudelleen käyttämällä verkkosivuiltamme löytyvää lomaketta.
Jos olet varma, että olet syöttänyt virheellisen sähköpostiosoitteen varaustasi tehdessä, ja siinä on esimerkiksi kirjoitusvirhe, otathan meihin yhteyttä puhelimitse tehdäksesi tarvittavat muutokset.
Löydät tukipalvelun numeron ja aukioloajat lipustasi.
Voit ilmoittaa virheestä myös käyttäen yhteydenottolomaketta.
Jos haluat muuttaa tai korjata matkustajatietojasi, otathan yhteyttä käyttäen yhteydenottolomaketta.
Paljon riippuu siitä, haluatko muuttaa tietoja vai vain korjata niitä hieman:
Tietojen muuttaminen lipussasi, esim. siirtäminen lippu toiselle henkilölle - useimmat lentoyhtiöt eivät salli tietojen muuttamista lipussasi.
Virheellisten tietojen korjaaminen, esim. kirjoitusvirheet etu- ja sukunimessä, on yleensä mahdollista, mutta mahdollisuudet ja hinnat riippuvat lentoyhtiöstä.
Mikä tahansa virheellinen tieto lipussa, kuten
tulee ilmoittaa välittömästi. Tarkistamme mahdollisuuden korjata mainittuja virheitä, tarjoamme tietoa mahdollisista kuluista ja otamme yhteyttä lentoyhtiöihin tähän liittyen.
Muista: Diakriittisten merkkien puuttuminen lipusta ei ole virhe, lentoyhtiöt eivät tarkoituksella käytä niitä. Kirjaimet, joissa on korkomerkkejä tai muita erikoismerkkejä (e.g. č, é, ö), samoin korvataan, ja lisäksi välilyönnit ja välimerkit moniosaisissa sukunimissä poistetaan.
Mahdollisuus muuttaa lennon päivämäärää riippuu lentoyhtiöstä ja on usein maksullista.
Varaustasi käsittelee suoraan lentoyhtiö
Selvittääksesi onko lennon päivämäärän muuttaminen mahdollista ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön. Yhtiö tarjoaa myös tietoa muutoksen kuluista.
Lue lisää lentoyhtiöiden eSky-varauksista artikkelistamme.
Varaustasi käsittelee eSky
Me selvitämme onko muutos mahdollista ja kuinka paljon se maksaa. Kuinka ilmoitat meille, jos haluat muuttaa päivämäärää?
Käyttäen tiliäsi. Mene varauksesi tietoihin ja valitse vaihtoehto ‘Kysy lippusi muuttamista tai hyvittämisestä. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Voit myös asentaa eSky-mobiilisovelluksen saadaksesi nopean ja kätevän pääsyn tilillesi.
Otamme yhteyttä lentoyhtiöön ja kerromme sinulle onko muutos mahdollista, kuinka paljon se maksaa ja mitä muuta tarvitaan muutoksen tehdäkseen.
Jotkut halpalentoyhtiöt sallivat lennon muuttamisen, mutta siitä on maksettava (jopa EUR 185 riippuen lentoyhtiöstä), kun taas jotkut lentoyhtiöt sallivat sen vain kalliimmassa hintaluokassa. Muutosmaksu veloitetaan henkilöä kohden ja lentoa kohden varauksessa. Jos uusien lippujen hinta on korkeampi, maksat erotuksen. Jos se on matalampi, lentoyhtiöt eivät hyvitä erotusta.
Joissakin tapauksissa veloitamme palvelumaksun EUR 20 (matkustajaa kohden), joka sisältyy muutoksen loppuhintaan. Ilmoitamme sinulle tästä ennen lopullisen päätöksen tekemistä.
Saadaksesi laskun eSky-varauksestasi valitse vaihtoehto “Haluan saada ALV-laskun” varatessasi lennon tai majoituksen. Tämä on ainoa tapa pyytää laskua meiltä ostetuista palveluista.
Lähetämme laskun annettuun sähköpostiosoitteeseen. Jos et kuitenkaan saa laskua, otathan yhteyttä käyttäen yhteydenottolomaketta.
Etkö tiedä onnistuiko varauksen maksu vai odotatko sen viimeistelyä? Voit tarkistaa asian helposti ja nopeasti “Varaukseni”-välilehdellä eSky-tililläsi. Jos sinulla ei ole tiliä, luo tili ja tuo varauksesi. Tehdäksesi sen syötä varausnumero siihen tarkoitettuun kenttään ja klikkaa “Lisää varaus”.
Muista: Varausten tuominen tilillesi toimii vain varauksissa, jotka tehty samalla sähköpostiosoitteella kuin tililläsi käytetty osoite.
Saat helpon ja nopean pääsyn tilillesi eSky-mobiilisovelluksen ansiosta.
Halutessasi voit tiedustella varauksesi tilasta käyttäen yhteydenottolomaketta tai soittamalla tukipalveluumme. Löydät palvelun numeron ja aukioloajat lipustasi.
Voit muuttaa ostajan tietoja (ei matkustajan!) 30 päivän ajan lipun ostamisen tai majoituksen varaamisen jälkeen, mutta ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa. Sallimme tietojesi muuttamisen:
Tietojen muuttaminen yrityksestä toiseksi yritykseksi tai yrityksestä luonnolliseksi henkilöksi ei ole mahdollista.
Jos haluat muuttaa lipun ostajan tietoja laskussa, otathan yhteyttä meihin käyttäen yhteydenottolomaketta.
Vakuutustodistus on laskun tavoin taloudellinen asiakirja. Siksi emme anna laskua vakuutuksesta. Löydät todistuksen yhdessä lippusi kanssa sähköpostiviestistä otsikolla “E-lippusi”. Jos et löydä sitä, tarkista tilisi tai ROSKAPOSTIKANSIOSI ja varmista, että sähköpostiosoite on sama, jota käytit varausta tehdessä.
Hyvityssumma riippuu lipun ohella ostetuista palveluista ja lentoyhtiön päätöksestä hyvityssummasta. Mainittu summa ei sisällä muun muassa palvelumaksua ja lisäpalveluita, jotka on ostettu eSky:ssä.
Joissakin tapauksissa lentoyhtiöt hyvittävät rahat peruuntuneista varauksista useassa osassa, esim. tietyille matkustajille, jos varaus koostui lipuista suurelle määrälle ihmisiä tai jos se sisälsi lentoyhtiön tarjoamia lisäpalveluita, esim. lisämatkatavarat, paikkavaraukset jne.
Tutki lisää mitä hyvityksesi sisältää.
Palveluajat
Maanantaista perjantaihin: 09:00 – 16:00
Pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian.