Menu

Ota yhteyttä

Voimme auttaa sinua matkan suunnittelussa

Tarkista varauksen tila ja tiedot

Lähetä varausvahvistussähköposti uudelleen
Tarkastele varauksen tilaa ja tietoja

Voit tarkastella varauksen tilaa Käyttäjäalueella. Kirjaudu sisään tai luo tili varauksen yhteydessä antamallasi sähköpostiosoitteella.

Siirry tarkastelemaan käyttäjätilisi tietoja
Tarkista varauksesi tila ilman sisäänkirjautumista

Useimmin esitetyt kysymykset varauksista

Omat varaukseni

  • En löydä varausvahvistusta. Mistä näen varauksen tilan?

    Lähetämme varausvahvistuksen sähköpostitse, kun liput on varattu ja maksettu. Varauksen tilan näet käyttäjätililtäsi eSkyn Käyttäjäalueella kohdasta “Omat varaukseni” tai käyttämällä tätä linkkiä (tarvitset varausnumeron ja sähköpostiosoitteen, jota käytit varausta tehdessäsi).

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • En löydä tarkastuskortteja (boarding pass)

    Lähetämme tarkastuskortit varauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiin aikaisintaan 48 tuntia ja viimeistään 8 tuntia ennen lennon lähtöä. Jos matkasi sisältää useampia lentoja, lähetämme tarkastuskortit erillisinä sähköposteina – aikaisintaan 48 ja viimeistään 8 tuntia ennen kutakin lentoa.

    Jos lentoosi on alle 8 tuntia etkä löydä tarkastuskortit sisältävää sähköpostiviestiä, tarkista roskapostikansio. Varmista myös, minkä sähköpostiosoitteen annoit varausta tehdessäsi –tarkastuskortit on saatettu lähettää johonkin muuhun käytössäsi olevaan sähköpostiosoitteeseen.

    Huom! Jos lento edellyttää lisätietojen antamista lähtöselvityslomakkeella, lähetämme tarkastuskortit vasta, kun vaaditut tiedot on lisätty. Jos varauksellasi matkustaa useampi henkilö, varmista että olet antanut kaikkien matkustajien tiedot.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • Miten voin ostaa matkatavaraa?

    Ruumaan menevää matkatavaraa voi ostaa lippua varatessa tai lisätä varaukseen myöhemmin, kuitenkin viimeistään 48 tuntia ennen lennon lähtöä.

    Esimerkkejä hinnoista:

    Ryanair (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):

    • 10 kg, 1 matkatavara 55 x 40 x 20 cm – 14 EUR – 28 EUR*
    • 20 kg, 1 matkatavara 81 x 119 x 119 cm – 26 EUR – 51 EUR*

    Wizz Air (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):

    • 10 kg, 1 matkatavara –10 EUR – 28 EUR*
    • 20 kg, 1 matkatavara –15 EUR – 51 EUR*
    • 32 kg, 1 matkatavara –24 EUR – 73 EUR*

    Muut lentoyhtiöt – [katso täältä]

    Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • Miten voin ostaa priority boarding -palvelun?

    Priority boarding -palvelun voi ostaa lippua varatessa tai lisätä varaukseen myöhemmin, kuitenkin viimeistään 48 tuntia ennen lennon lähtöä.

    Huom! Priority boarding -palvelua tarjotaan rajoitetusti eikä sitä välttämättä ole saatavilla.

    Esimerkkejä palvelun ehdoista:

    Ryanair (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):

    • nousu koneeseen priority-kaistaa käyttäen, mahdollisuus ottaa koneeseen henkilökohtainen tavara (max 40 x 20 x 25 cm) ja käsimatkavara (max 55 x 40 x 20 cm, max 10 kg) – 6-18 EUR*

    Wizz Air (hinta yhtä lento-osuutta ja matkustajaa kohden):

    • nousu koneeseen priority-kaistaa käyttäen, mahdollisuus ottaa koneeseen yksi käsimatkatavara (max 40 x 30 x 20, max 10 kg) sekä toinen käsimatkatavara (max 50 x 40 x 23 cm, max 10 kg) – 5 EUR – 31 EUR*

    * Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • Miten voin ostaa istuinpaikan valintapalvelun?

    Lentoyhtiöiden varausjärjestelmät määrittelevät istuinpaikat koneessa satunnaisesti. Jos matkustat yhdessä muiden kanssa, lentoyhtiö asettaa teidät istumaan eri paikkoihin (ainoa poikkeus tästä on huoltajan kanssa matkustava lapsi). Tällaisen ikävän tilanteen välttämiseksi kannattaa ostaa istuinpaikan valintapalvelu.

    Palvelun voi ostaa lentolippua varatessa (valinta tarjolla vain tiettyjen yhtiöiden lennoille) tai ottamalla meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeella (linkki alla).

    Itse valitun istuinpaikan varaus on maksullinen palvelu, jonka hinta riippuu lentoyhtiöstä ja halutun istuinpaikan tyypistä. Viestiisi vastatessaan konsulttimme kertovat istuinpaikkojen saatavuudesta ja hinnoista.

    Palvelun hinta vaihtelee noin välillä 5 – 25 EUR* henkilöä ja yhtä lento-osuutta kohden.

    Huom! Koneessa vapaana olevat paikat voivat muuttua milloin tahansa, ja valitut paikat eivät välttämättä ole saatavilla.

    * Hinnat ovat lentoyhtiöiden määrittelemiä ja saattavat muuttua. Tässä ilmoitetut summat ovat viitteellisiä.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • Haluan peruuttaa varauksen. Miten se onnistuu?

    Useimmilla halpalentoyhtiöillä (esim. Ryanair, Wizz Air, easyJet, Laudamotion) ostetun lipun hintaa ei ole mahdollista saada takaisin. Varausehdoissa yhtiöt korostavat, että lippuja ei voi palauttaa.

    Perinteisten lentoyhtiöiden tapauksessa (esim. Finnair, Lufthansa, Air France), lipun palauttamisen ehdot löytyvät yleisistä kuljetusehdoista.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • Tarvitsen avustusta lentokentällä. Mitä minun pitää tehdä?

    Jos tarvitset avustuspalvelua lentoasemalla, tästä on syytä ilmoittaa heti varauksen tehtyäsi. Se, milloin lentoasema tai lentoyhtiö tarvitsee tiedon avustuspalvelun tarpeesta, riippuu liikenteenharjoittajan tai lentoyhtiön käytännöistä.

    Avustuspalvelu on maksutonta, ja siihen on oikeus vammaisilla sekä liikuntarajoitteisilla.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • Lentoyhtiön aikataulumuutoksista tiedottaminen

    Jos lentoyhtiö muuttaa lennon ajankohtaa, välitämme sinulle tiedon muutoksesta. Tieto muutoksesta lähetään varauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

    Lähettämämme viesti on otsikoitu seuraavasti:

    TÄRKEÄÄ! Aikataulun muutostieto varaukselle [varaustunnus]

    Huom! Lähetämme uuden lipun päivittyneellä lähtöajalla varauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!

Verkkolähtöselvitys

  • Virhe verkkolähtöselvitystä tehdessä

    Jos matkustajan tietoja lähtöselvityslomakkeelle syöttäessä tapahtuu virhe tai erillistä lähtöselvitystä tehtäessä tapahtuu virhe, sinun on ilmoitettava siitä meille välittömästi.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!

Varauksen muuttaminen

  • Miten voin muuttaa lennon päivämäärää?

    Matkustuspäivän muuttaminen riippuu lentoyhtiöstä. Jotkut halpalentoyhtiöt tarjoavat mahdollisuutta muuttaa päivämäärää erillisestä lisämaksusta (yhtiöstä riippuen lisämaksu voi olla jopa 180 EUR). Perinteiset lentoyhtiöt taas saattavat tarjota tällaista palvelua vain tietyille lippuluokille.

    Maksu matkapäivän muutoksesta peritään kutakin matkustajaa ja lento-osuutta (yksittäistä lentoa) kohden. Myös uuden lipun ja alkuperäisen lipun hintojen erotus saatetaan lisätä veloitettavaan summaan. Lentoyhtiöt eivät hyvitä erotusta, jos uusi lippu on alkuperäistä edullisempi.

    Jossain tapauksissa eSky veloittaa lipun tietoihin tehtävistä muutoksista toimistopalkkion, jonka suuruus on 12 EUR. Tämä palkkio lisätään lipun muutoksen hintaan ja veloitetaan jokaista matkustajaa kohden, jonka lipun tietoja muutetaan

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • Varauksessa on virheelliset matkustajan tiedot. Mitä teen?

    Useimmat lentoyhtiöt eivät salli muutoksia lipun tietoihin. Virheellisiä tietoja on kuitenkin mahdollista korjata, mutta mahdollisten muutosten laajuus ja hinta riippuu kyseisen lentoyhtiön käytännöistä.

    Kaikista lipun virheellisistä tiedoista kuten:

    • väärin kirjoitettu etu- tai sukunimi,
    • virheellinen syntymäpäivä,
    • väärä nimen etuliite (Mr./Mrs.),
    • väärä matkustajan tyyppi (aikuinen/lapsi)

    tulee ilmoittaa välittömästi. Konsulttimme selvittävät mahdollisuutta korjata havaitut yllä mainitun tyyppiset virheet, välittävät tiedon muutoksiin mahdollisesti liittyvistä maksuista sekä ovat yhteydessä lentoyhtiöön lipun tietojen korjaamiseksi

    Huom! Erikoismerkkien ja kirjainten tarkkeiden puuttuminen (esim. ä, ö, å, ç), välilyöntien tai erikoismerkkien puuttuminen moniosaisissa sukunimissä eivät ole virheitä. Lentoyhtiöt jättävät ne pois tarkoituksella.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!

Laskutus

  • Miten muutan ostajan tietoja laskulla?

    Lipun ostajan (ei matkustajan!) tietoja on mahdollista muuttaa enintään 30 vuorokautta lipun ostamisen jälkeen. eSky sallii seuraavan tyyppiset tietojen muutokset:

    • yksityishenkilön muutos toiseksi yksityishenkilöksi
    • yksityishenkilön muutos yritykseksi

    Yrityksen tietoja ei ole mahdollista korvata eri yrityksen tiedoilla eikä yksityishenkilön tiedoilla.

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!
  • Miksi laskulla on kaksi eri summaa, jotka ovat eri valuuttoina?

    Koska ostotapahtuman käsittelee puolalainen yritys, laki velvoittaa ilmoittamaan summan myös puolan valuuttaa käyttäen. Yksi summista on palvelusta veloitettava summa ja toinen on sitä vastaava summa puolan zlotyina (PLN).

    Sisältääkö artikkeli kaipaamasi tiedot? Kyllä | Ei
    Kuinka voimme parantaa tätä artikkelia?
    Kiitos mielipiteestäsi!

Lähetä meille viesti

Palveluajat

Maanantaista perjantaihin: 5:00 – 21:00 GMT

Pyrimme vastaamaan mahdollisimman pian.

Miten voimme auttaa?

Kiire? Soita meille