Menu

KÄYTTÖEHDOT

YLEISTÄ

  • § 1. YLEISTÄ

    1. Näissä ehdoissa määritellään säännöt, jotka koskevat "varausjärjestelmän" käyttöä kolmansien osapuolten tarjoamiin palveluihin www.esky.fi verkkosivun ja puhelinkeskuksen kautta, mukaaäyttäjä voi valita seuraavat maksulomakkeet osana palveluita, joita tarjon lukien seuraavien tilaus ja osto: Lentoliput, matkavakuutus, hotellipalvelut, matkapaketit, tilauslennot, junaliput ja muut varausjärjestelmässä tarjottavat palvelut.
    2. Lennon varausjärjestelmän ylläpitäjä on eSky.pl Spółka Akcyjna, pääkonttorilla Katowicessa (40-265), ul. Murckowska 14A, joka on rekisteröity Katowice-Wschódin käräjäoikeuden ylläpitämään Yrittäjien rekisteriin Katowicessa, kansallisen tuomioistuimen kahdeksannessa kaupallisen osaston rekisterissä numerolla KRS 0000383663, alv-tunnistenumero: 9481987199, REGON 670140736, osakepääoma 1 019 525.60 PLN maksettu kokonaisuudessaan, ja joka on arvonlisäveron maksaja, jota kutsutaan edempänä nimellä eSky.
    3. Varausjärjestelmän ja puhelinkeskuspalvelun käyttö (puhelinnumeroilla, jotka ovat saatavilla www.esky.fi sivustolla) edellyttää kaikkien seuraavien ehtojen määräysten hyväksymistä. Hyväksyminen muodostaa aiesopimuksen ja luo oikeudellisia velvoitteita käyttäjän ja eSky-palveluntarjoajan välillä.
    4. Käyttäjällä on oikeus kopioida, jäljentää ja tallentaa näiden ehtojen sisältö maksutta ilman oikeutta sen kaupalliseen jakeluun.
    5. Jokaisen käyttäjän on noudatettava näitä ehtoja sillä hetkellä, kun he ryhtyvät toimiin, joiden tarkoituksena on käyttää varausjärjestelmää.
    6. Varausjärjestelmässä olevien tiettyjen tuotteiden varaaminen ja ostaminen on joka kerta käyttäjän suorittama yksittäinen tapahtuma, jota koskevat kunkin kolmannen osapuolen määrittelemät ehdot. Kunkin tuotteen ostamiseen sovelletaan räätälöityjä ehtoja, jotka on määritelty jokaiselle varausjärjestelmässä käytettävissä olevalle palvelulle.
    7. Lentoyhtiön hintojen erilaisista ehdoista johtuen on suositeltavaa saapua lentokentälle vähintään 3 tuntia ennen lennon aikataulun mukaista lähtöaikaa, jotta vältetään organisaatiovaikeudet palvelun tarjoamisessa.
    8. Lentoliikenteen harjoittajan kuljetusehtoihin perehtyminen, tiedon hankkiminen joltakin tietyltä lentoyhtiöltä sekä näiden säännösten alaisten palveluiden toteuttaminen saattavat edellyttää viestimistä englannin kielellä.
  • § 2. MÄÄRITELMÄT

    1. Varausjärjestelmä - ohjelma, joka hallinnoi www.esky.fi verkkosivuston ja puhelinpalvelukeskuksen kautta saatavilla olevia tapahtumia, joiden avulla käyttäjä voi:
      1. etsiä kotimaisia ja kansainvälisiä lentoja kahden kaupungin välillä, hinnoitella nämä lennot ja ostaa lentolippuja,
      2. hinnoitella ja ostaa matkavakuutuksen,
      3. etsiä ja tilata hotellipalveluja missä tahansa kaupungissa (kotimaassa ja ulkomailla), milloin tahansa,
      4. etsiä kotimaisia ja kansainvälisiä rautatieyhteyksiä kaikilla määritellyillä rautateillä, arvioida nämä yhteydet ja ostaa junalipun,
      5. räätälöidä kohdissa a-d mainittuihin palveluihin liittyviä ehdotuksia sijaintiin perustuvan käyttäjätietojärjestelmän ansiosta (joka tunnistaa tietokoneen IP-osoitteen ja sen selaustiedot).
      6. käyttää muiden sellaisten yhteisöjen tarjoamia palveluja, joille eSky tarjoaa vuokrauspalveluja verkkosivuilla mainostilaa varten, jotka on määritelty sääntöjen 17 §:ssä.
    2. Käyttäjä - mikä tahansa luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö tai organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä, jolla on lain mukaan oikeuskelpoisuus, joka käyttää varausjärjestelmää tai puhelinkeskusta.
    3. Maksaja - luonnollinen henkilö tai oikeushenkilö tai organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä, jolla on lain mukainen oikeuskelpoisuus, joka käyttää varausjärjestelmää tai puhelinkeskusta ja joka suorittaa maksuja tai on velvollinen suorittamaan tällaisia maksuja.
    4. Call Center - yksikkö, joka vastaa yhteydenpidosta käyttäjän tai maksajan kanssa osana palvelujen tarjoamista www.esky.fi verkkosivuilla näissä käyttöehdoissa määritellyissä olosuhteissa ja laajuudessa.
    5. Toimittaja - palvelun tarjoaja, joka tarjoaa käyttäjälle www.esky.fi verkkosivuston.
    6. Palveluntarjoaja - yksikkö, joka tarjoaa näissä ehdoissa määritettyjä palveluja käyttäjälle eSky:n varausjärjestelmän kautta tai suoraan palvelujen luonteesta riippuen.
    7. Hotellipalvelut - majoituspalvelut, jotka eivät ole asumista ja jotka eivät ole erottamaton osa käyttäjien kuljettamista,
    8. Liikenteenharjoittaja - yhteisö, jolla on voimassa oleva todistus (käyttöoikeus, lisenssi), joka antaa luvan lentoliikenteeseen ja palveluihin näissä käyttöehdoissa määritellyllä alueella.
    9. Air Ticket - asiakirja, joka on myönnetty varausjärjestelmän tai puhelinkeskuksen kautta ja joka sallii lentoliikennepalvelun käytön.
    10. Tariffin ehdot - varauksen ehdot, jotka koskevat tietyn lentolipun käyttöä, mukaan lukien, mutta ei näihin rajoittuen: lentolipun palautuksen ehdot, matkatavaran koko.
    11. Sähköpostiosoite – käytössä oleva, toimiva käyttäjän sähköpostiosoite.
    12. Henkilökohtainen kyselylomake - käyttäjän käyttämä lomake, jonka avulla hän voi lähettää henkilötietojaan, joiden ansiosta käyttäjä voi käyttää eSky:n tarjoamia palveluja, joita siirretään ja käsitellään www.esky.fi -sivuston kautta tietosuojakäytännön ehtojen mukaan.
    13. Edulliset linjat - tietyt lentoyhtiöt, joihin sovelletaan asianmukaisesti määriteltyjä säännöksiä 14 §:n mukaisesti.
    14. Palvelumaksu - eSkyn tai Palveluntarjoajan keräämä takaisin maksamaton maksu, joka on osa palveluita, jotka tarjotaan käyttäjälle tarjottujen palvelujen tyypistä ja luonteesta riippuen näissä ehdoissa määritellyssä laajuudessa.
    15. Maksuväline - käyttäjän ja palveluntarjoajan hyväksymä mukautettu laite tai menettelytapa, jota käyttäjä tai maksaja käyttää maksutapahtuman suorittamiseksi.
    16. Maksukortti - maksuväline, joka mahdollistaa käteisvarojen tallettamisen, siirron ja peruuttamisen aiheeseen erikoistuneen yksikön avulla.
  • § 3. KÄYTTÄJÄN VASTUU VARAUSJÄRJESTELMÄN KÄYTÖSTÄ

    1. Käyttäjä vahvistaa, että hänellä on täysi kyky suorittaa oikeudellisia toimia ja tehdä oikeudellisesti sitovia sitoumuksia.
    2. Käyttäjä vakuuttaa, että hän käyttää varausjärjestelmää etsiäkseen lentolippujen varauksia, ostaakseen lentolippuja ja varatakseen ja ostaakseen muita näissä ehdoissa lueteltuja palveluja sekä muita varausjärjestelmässä käytettävissä olevia palveluja yksinomaan voimassa olevien lakien mukaisesti.
    3. Käyttäjän tulee etsiä palveluita, jotka hänen on tarkoitus varata omalla sukunimellään, ja suorittaa maksuja varatuista lentolipuista ja/tai muista palveluista omalla maksukortillaan. Kaikista muista palveluista, joita varataan muita tai vääriä sukunimiä käyttäen, ja varatuista lentolipuista ja/tai muista palveluista, jotka on maksettu käyttäen muita tai vääriä maksukortteja, on ilmoitettava välittömästi asianomaisille lainvalvontaviranomaisille.
    4. Käyttäjällä on oltava hallussaan asianmukaiset ja voimassaolevat asiakirjat, jotta varausjärjestelmästä tai puhelinpalvelukeskuksesta ostetut palvelut voidaan toteuttaa ja jotta oleskelu on mahdollista maissa, joissa palvelut toteutetaan. Erityisesti tällä tarkoitetaan voimassaolevaa henkilökorttia, voimassaolevaa passia, matkan edellyttämät viisumit sekä muita mahdollisesti tarvittavia asiakirjoja, tilattujen palvelujen laajuudesta riippuen. Käyttäjän on myös käytävä läpi viisumeita koskevat ehdot ja kielivaatimukset, jotka on esitetty sivustolla www.esky.fi.
    5. Käyttäjä on velvollinen tarkistamaan kaikki tarvittavat tiedot varausjärjestelmän tai puhelinpalvelukeskuksen kautta, mukaan lukien muun muassa saniteettitiedot, terrorismin uhat ja palvelujen tarjoamiseen liittyvät terveysvaatimukset.
    6. eSky ei ole vastuussa, kun käyttäjällä ei ole edellä mainittuja asianmukaisia asiakirjoja, mukaan lukien maahantulo- tai kauttakulkuviisumia, jotka ovat välttämättömiä maassa, jossa palvelut tarjotaan tai jossa käyttäjä suorittaa siirron, sekä niiden velvoitteiden noudattamatta jättämisestä, joita on kuvattu kohdassa 5 edellä. Käyttäjä voi hankkia kaikki tiedot varausjärjestelmän tai puhelukeskuksen kautta osoitteesta www.esky.fi ja verkkosivustolta Puolan ulkoasiainministeriöstä.
    7. Palvelun varausprosessin aikana käyttäjän on syötettävä prosessin ajankohtana todelliset ja ajantasaiset tiedot. eSky ei ole vastuussa niiden tietojen virheellisyydestä, jotka käyttäjä on syöttänyt varausprosessin aikana.
  • § 4. VASTUUN RAJOITUS

    • eSky ilmoittaa, että kun hakutulokset näytetään, muut tarjoukset, joissa on kolmannen osapuolen tarjoama samanlainen palvelu, voivat näkyä järjestelmässä tai muissa lippu- ja palveluvaraussivustoissa. Hakutuloksen saaminen, ellei sitä heti vahvisteta varaamalla ja maksamalla varausta varausjärjestelmässä, ei oikeuta Asiakasta asettamaan vaatimusta välittäjälle lippujen tai muiden yksiköiden tarjoamien palvelujen hankintasopimuksen tekemiseksi palveluista, jotka on tilattu varausjärjestelmän tai muiden lippu- ja palvelumaksujärjestelmien kautta.

HENKILÖTIETOJEN SUOJAAMINEN

  • § 5. HENKILÖTIETOJEN SUOJAAMINEN

    • Kaikki käyttäjien ja maksajien henkilötietojen suojaamiseen liittyvät kysymykset sekä kaikkien muiden www.esky.fi verkkosivustoa käyttävien henkilöiden henkilötietojen suojaamiseen liittyvät kysymykset on vahvistettu tietosuojakäytännöissä osoitteessa: https://www.esky.fi/tietosuojakaytanto.

MAKSUMUODOT JA MENETELMÄT

  • § 6. TIETOJEN ILMOITTAMINEN JA TOIMITTAMINEN

    1. Toimittaja tai palveluntarjoaja määrittelee www.eSky.fi -verkkosivuston tai puhelinkeskuksen kautta ostettujen palvelujen osalta sähköisen laskun, joka perustuu käyttäjältä saatuihin tietoihin edellyttäen, että käyttäjä ilmaisee halunsa saada lasku varausprosessissa. Ostamalla ja hyväksymällä nämä ehdot käyttäjä sitoutuu vastaanottamaan sähköisen laskun.
    2. Palvelujen sähköiset laskut toimitetaan varausjärjestelmässä olevaan henkilökohtaisessa kyselylomakkeessa olevaan sähköpostiosoitteeseen tai puhelinkeskuksen kautta ostoprosessiin.
    3. Käyttäjän henkilökohtaisessa kyselylomakkeessa ilmoittamat sähköisen laskun eSky-tietojen muutokset suoritetaan asiaa koskevissa laeissa määritellyissä olosuhteissa ja laajuudessa.
    4. Palveluntarjoajat ja toimittajat voivat ilmoittaa erityiset ehdot laskun antamiselle eSky:n tarjoamista olosuhteista riippumatta.
  • § 7. MAKSUMUODOT JA MENETELMÄT

    1. Käyttäjä voi valita seuraavat maksutavat www.esky.fi-sivustolla tai puhelinpalvelukeskuksen kautta tarjotuille palveluille, mikäli ne ovat saatavilla varausjärjestelmässä:
      1. maksutapahtumat maksukortilla tai vastaavalla maksuvälineellä,
      2. online-pankkisiirrot,
      3. varojen siirrot maksutililtä,
      4. maksut paikallisen maksulaitoksen välityksellä, jonka tarjous tehtiin varausjärjestelmässä ja kyseisen maksulaitoksen asettamien edellytysten mukaisesti,
      5. muut erityiset välineet tietylle maalle, jossa varausjärjestelmän liiketoimi suoritetaan, jonka tiedot on kuvattu yksityiskohtaisesti tietyn palvelun varausprosessissa.
    2. Käyttäjät valitsevat halutun maksulomakkeen henkilökohtaisessa kyselylomakkeessa varausjärjestelmässä tai puhelinkeskuksen kautta toimitetulla ilmoituksella ottaen huomioon, että:
      1. varojen siirrot olisi suoritettava eSky-pankkitilille, joka on ilmoitettu sähköpostilla ja jossa vahvistetaan valittujen palveluiden varaus,
      2. siirroissa ja maksumääräyksissä on oltava tiedot, jotka määrittävät varausjärjestelmässä ilmoitetun käyttäjän nimen ja sukunimen joka kerta, sekä tietyn palvelun eSky-tunnusnumero, esim. varausnumero.

      Seuraavat vaihtoehdot ovat käytettävissä lentolipuille:

      1. maksaminen maksutililtä suoritettavalla varojen siirrolla on mahdollinen vain siinä tapauksessa, että lentoliput varataan www.eSky.fi verkkosivun kautta vähintään 2 työpäivää ennen lähtöä, mikäli eSky tarjoaa tämän maksutavan. Valitessaan maksutavaksi maksutililtä suoritettavan varojen siirron käyttäjä on velvollinen maksamaan varatun lentolipun hinnan tilisiirtona eSkylle välittömästi varauksen jälkeen. Jos maksu saapuu eSkyn pankkitilille myöhässä, lentoyhtiö voi muuttaa varausehtoja.
      2. eSky myöntää maksuja, jotka maksetaan maksutililtä tai online-pankkisiirrolla, päivänä, jona käyttäjän ostaman lentolipun maksu on hyvitetty tietylle pankkitilille, jos hyvitys tapahtuu aikaisemmin kuin klo 20.00. Vapaapäivät ovat poikkeus ja ne on määritelty varausjärjestelmän verkkosivuilla; tällaisissa tapauksissa kauppa toteutetaan seuraavana työpäivänä erityisten liikenteenharjoittajien määrittelemien ehtojen mukaisesti.
      3. online-oston aikana suoritettavat matkalentolippujen maksut suoritetaan käyttämällä maksukortteja tai vastaavaa maksuvälinettä tai siirtämällä varoja Käyttäjän maksutililtä, jos tällainen palvelu on tilattu varauslomakkeessa tai puhelinkeskuksen kautta.

      Hotellin palvelut:

      1. hotellipalvelusta maksaminen suoraan toimittajalle ennen käyttäjän saapumista laitokseen, jolloin käyttäjä on täysin vastuussa maksun oikeasta suorittamisesta.
      2. hotellipalvelusta maksaminen palveluntarjoajan välityksellä ennen käyttäjän saapumista laitokseen, jolloin edellä kohdassa 1 mainitut maksutavat ovat hyväksyttäviä.
    3. Maksukortilla tai vastaavalla maksuvälineellä suoritettava maksu on turvallinen tapahtuma suoritettuna seuraavalla tavalla:
      1. Varausjärjestelmän käyttäjä tekee ostoksen maksukortilla tai käyttämällä muuta maksuvälinettä, jonka eSky on sopinut käyttäjän kanssa, kuten varausjärjestelmässä on määritelty, tai olosuhteissa, joista on sovittu puhelinpalvelukeskuksen kautta.
      2. valitsemalla maksukortin maksuvälineeksi käyttäjä on velvollinen täyttämään maksukortin tietoja koskevat kentät varausjärjestelmässä olevaan henkilökohtaiseen kyselylomakkeeseen.
      3. kun varaus on tehty, maksukortti hyväksytään automaattisesti eSky:lle varausjärjestelmän kautta tilaa puhelimitse-järjestelmässä ja veloitetaan ostetun palvelun hinnan mukaan.
      4. jos kyseessä on lentolippujen varaaminen ja maksaminen, maksukorttia veloitetaan kahdessa liiketoiminnassa: lentoyhtiö veloittaa lipun nettomäärän ja lentoasemamaksut, kun taas palvelumaksu peritään palveluntarjoajalta. Maksujen periminen voi tapahtua myös yhdessä tapahtumassa.
      5. kun kyseessä ovat palvelut, jotka kattavat hotellipalvelujen varaamisen ja maksamisen, kortin veloittamisen ja maksun hyvittämisen jälkeen järjestelmä lähettää käyttäjän sähköpostiosoitteeseen kupongin, joka vahvistaa hotellipalvelun oston, joka on todiste palvelun ostamisesta, mikä on välttämätöntä palvelun käyttämiseksi.
    4. eSky:n suorittamista palveluista suoritetut maksut, jotka perustuvat Käyttäjän tekemiin varauksiin varausjärjestelmää käyttäen tai puhelinpalvelukeskuksen kautta sovituin ehdoin, asetetaan käyttäjän määrittelemässä valuutassa, jossa lentolippujen ja hotellipalvelujen hinnat on esitetty..

LENTOLIPUT

  • § 8. LENTOLIPUT

    1. IATA:n (International Air Transport Association) hyväksymien lentoyhtiöiden tapauksessa eSky toimii tarjoamalla lentoyhtiöiden tarjouksia käyttäjille, ja eSky toimii näiden lentoyhtiöiden edustajana, ja yhteisöille, jotka tarjoavat muita palveluja varausjärjestelmän kautta, se toimii verkkosivuston ylläpitäjänä, joka tarjoaa palveluntarjoajien suorittamia palveluja. Kuluttajalle kuljetuspalveluja tarjoavat yksiköt, jotka ovat vastuussa lennon laiminlyönnistä tai virheellisestä suorittamisesta, ovat tiettyjä IATA:n akkreditoimia lentoyhtiöitä, joiden puolesta ja joiden osalta Palveluntarjoaja toimii ja joiden nimet on ilmoitettu varausprosessin aikana ja käyttäjälle toimitetussa lipussa.
    2. Halpalentoyhtiöiden tapauksessa palveluntarjoaja toimii välittäjänä, joka suorittaa näissä lentoyhtiöissä tosiasiallisia toimia, jotka johtavat tapahtuman loppuunsaattamiseen ja näiden lentoyhtiöiden tilaaman lipun toimittamiseen tiukasti Käyttäjän ohjeiden mukaisesti ja niiden puolesta, tieto välitetään varausjärjestelmän tai puhelinpalvelukeskuksen kautta. Palvelujen suoritustaso ja valitusten käsittely edellyttävät, että varauksen tekemisessä ilmoitetaan vastaavien liikenteenharjoittajien yleiset ehdot.
    3. Jos matkanjärjestäjä järjestää tilauslentoja, eSky toimii edustajana ja antaa tietoa lennon suorittavan yksikön asettamista ehdoista. Operaattori on vastuussa tilauslentopalvelun laiminlyönnistä tai virheellisestä suorittamisesta.
    4. Kuljetussopimuksen osapuolet ovat tarjouksessa nimenomaisesti mainittu ja määritelty Palveluntarjoaja, joka tarjoaa sopimuksen kohteena olevia lentoliikennepalveluja, ja Käyttäjä. Edellä mainitut ja www.esky.fi -sivuston välityksellä tehdyt sopimukset toteutetaan yleisten sopimusehtojen perusteella, jotka on tehty tiettyjen Palveluntarjoajien kanssa, jotka tekevät sopimuksen Käyttäjän kanssa.
    5. Käyttäjä etsii varausta valitsemalla yhden varausjärjestelmän ehdottamista lentoyhteyksistä ja täyttämällä henkilökohtaisen kyselylomakkeen, jossa vaaditut tiedot käsitellään näiden ehtojen § 5 mukaisesti.
    6. Haun vahvistus ja hinnan muutos:
      1. Käyttäjä saa vahvistetusta sähköpostiosoitteesta varauksen vahvistuksen, joka sisältää varauksen numeron lisäksi tiedot valitusta lentoyhteydestä, kokonaishinnasta ja maksutavasta. Lentolipun hintaan sisältyy: lentoyhtiön nettohinta, lentoasemamaksut, verot, lipunmyynnin palauttamattomat palvelumaksut, lisämaksut ja muut maksut muista palveluista, jotka ovat erottamaton osa tapahtuman yhteenvedossa varausjärjestelmässä mainittua liikennettä.
      2. Varauksen alustavan luonteen vuoksi lipun hinta ei ole taattu ennen kuin Palveluntarjoaja saa maksun.
      3. Käyttäjä on velvollinen varmistamaan, että varausvahvistuksessa ilmoitetut varaustiedot sekä varauksen hetkellä ilmoitettu hinta ovat oikeita.
    7. Lentolipun ostaminen:
      1. Ennen lentolipun ostamista Käyttäjä on velvollinen lukemaan ja hyväksymään nämä ehdot sekä lukemaan Käyttäjän valitseman lentoyhteyden varaussäännöt ja -ehdot. jotka ovat saatavilla varausjärjestelmässä. Palveluntarjoaja veloittaa käyttäjältä palauttamattoman palvelumaksun kaikista lipun myöntämiseen liittyvistä toimista varausprosessissa määriteltyyn hintaan.
      2. Käyttäjä varaa lentolipun varausjärjestelmän tai puhelinpalvelukeskuksen kautta, mikä perustuu varausjärjestelmään sisältyvän palvelun saatavuuteen, hintaan ja tarjoamismahdollisuuteen tai joka on saatu puhelinpalvelukeskuksen kautta varauksen yhteydessä.
      3. Saatuaan varausjärjestyksen Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden ottaa yhteyttä Käyttäjään varmistaakseen Käyttäjän tiedot ja vahvistaakseen varauksen ehdot. Mikäli käyttäjään ei pysty ottamaan yhteyttä, Palveluntarjoaja tekee varauksen niiden ehtojen mukaisesti, joilla Käyttäjä on asettanut tilauksen. Palveluntarjoaja suorittaa varauksen edellyttäen, että Käyttäjä on maksanut vähintään lipun hinnan ja lisäkustannusten määrän, jonka Käyttäjä on määrittänyt varausjärjestelmässä, sekä palvelumaksun määrän.
      4. Käyttäjän määrittelemät lisäpalvelut, jotka on suoritettava osana varausta (esim. erikoisruokavalio, kanta-asiakasohjelman pisteet, lento eläimien kanssa, ylimääräinen matkatavara, erityinen käsimatkatavara, ilman huoltajaa tuleva lapsi, ylimääräinen hoito matkustajalle, vammaisuusapu, vauvansänky ja muut) tulee tilata puhelinpalvelukeskuksen kautta tai eSky:n ilmoittamalla sähköpostiosoitteella niiden saatavuuden tarkistamiseksi.
      5. Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden kieltäytyä antamasta lippua, jos Käyttäjän valitsema tariffi ei täytä sen tarkoitusta tietyn tarjouksen myyntiehtojen mukaisesti tai jos liikenteenharjoittajien välisissä sopimuksissa on muita perusteltuja rajoituksia, joiden yli Palveluntarjoajalla ei ole määräysvaltaa.
    8. Lentolippujen ostamista koskevat maksutavat suoritetaan kohdassa 2 määritellyissä olosuhteissa § 7 ehtojen mukaisesti.
    9. Palveluntarjoaja myöntää Käyttäjän lentolipun sähköisessä muodossa.
    10. Palveluntarjoajan antama lentolippu toimitetaan varausjärjestelmän henkilökohtaisessa kyselylomakkeessa tai puhelinpalvelukeskuksen kautta tehdyssä ostoprosessissa mainittuun sähköpostiosoitteeseen.
    11. Varauksen peruuttaminen kuljettajan virheen vuoksi:
      1. eSky ei ole vastuussa muutoksista, jotka aiheutuvat lentoyhtiöiden tekemistä muutoksista käyttäjien varauksissa ja varausten peruutuksissa.
      2. Käyttäjän on osoitettava lentoyhtiölle kaikki mahdollisia peruutuksia tai muutoksia koskevat vaatimukset, mukaan lukien lentoyhtiön syystä aiheutuneet lennon viivästykset. Liikenteenharjoittajien vastuu on tunnustettu Varsovan yleissopimuksen ja Montrealin yleissopimuksen ehtojen mukaisesti.
    12. Lentolipun palauttaminen:
      1. Maksajalla on oikeus palauttaa ostettu lentolippu www.esky.fi -sivuston kautta, jos lentoyhtiön määrittelemät tariffin ehdot sallivat sen. Lentolipun palauttaminen voi johtaa lisähintoihin eSkystä riippumattomasti määritellyllä ja lentoyhtiön määrittelemällä hinnalla.
      2. Mikäli lentolipun hinnassa on otettu huomioon mahdollisuus palauttaa lentolippu, maksaja voi ottaa yhteyttä puhelinkeskukseen palauttaakseen lipun tai hakea itse korvausta lentoyhtiöltä.
      3. Käytetystä maksulomakkeesta riippuen rahdinkuljettajalle maksettavaksi vaadittavan lentolipun hinta maksetaan suoraan maksajan pankkitilille tai maksukortin tilille seitsemän päivän kuluessa siitä, kun Palveluntarjoaja on saanut summan.
      4. Palautuspäivällä tarkoitetaan päivää, jolloin rahat veloitetaan Palveluntarjoajan pankkitililtä.
    13. Varauksen muutokset, lisäpalvelut,
      1. Käyttäjä muuttaa varausta itse suoraan lentoyhtiön kanssa puhelinkeskuksen kautta tai www.eSky.fi -verkkosivuston yhteydenottolomakkeen kautta. Jos lähtöpäivään on alle 48 tuntia, varauksen muokkaus on mahdollista puhelinkeskuksen kautta tai suoraan lentoyhtiön kanssa.
      2. Jos lähtöpäivään on alle 48 tuntia, varausmuutos on mahdollista vain puhelinkeskuksen kautta.
      3. Lentolipun vaihtokustannukset riippuvat hinnoista ja mahdollisuudesta suorittaa lentoyhtiön määrittelemiä muutoksia. Lentolipun muutoksen kokonaishinta sisältää:
        • vakiomaksun muutoksesta tai lisäpalvelusta (joka sisältää maksun lipunmuutoksesta sääntöjen ja tietyn lentoyhtiön palkkioiden taulukon mukaan, sekä palauttamattoman palvelumaksun tilauksen muuttamisesta tai ylimääräisen palvelun tilaamisesta),
        • tariffihintojen erotuksen (lipun alkuperäisen hinnan ja sen hinnan välinen muutoshinta),
        • verojen ja lentoasemamaksujen erotuksen (mahdollinen kustannusero verojen ja maksujen alkuarvon ja niiden arvon välillä muutoksen hetkellä).
      4. Palveluntarjoaja muuttaa varausjärjestelmässä olevaa varausta jo ostetussa lipussa vaihdettavista lisäpalveluista palvelumaksujen taulukossa määritetyin edellytyksin:
        Taulukko palvelumaksuista, jotka peritään jo ostetussa lipussa vaihdettavista lisäpalveluista(in EUR):
        Muuta Palvelumaksu per henkilö
        Lipun muutokset (mukaan lukien matkapäivän ja reitin muuttaminen, matkustajan sukunimi) 26,20
        Lipun peruuttaminen tai palauttaminen 26,20
        Lisä- tai erikoismatkatavaran lisääminen 10,70
        Avustepalvelun pyytäminen ilman huoltajaa matkustavalle alaikäiselle 10,70
        Valitun istuimen varaus lentokoneessa 10,70
        Erikoisaterian tilaaminen 10,70
        Lemmikkieläinten kuljettaminen 10,70
        Nousu ensimmäisenä lentokoneeseen 10,70
        Lentoyhtiön tarjoamat lisäpalvelut 10,70
        Online-sisäänkirjautuminen/apu sisäänkirjautumisen yhteydessä 10,70
      5. Käyttäjä voi maksaa lentolippujen varauksen muutoksista sellaisina kuin ne on määritelty ehtojen kohdassa § 7. Maksukortilla suoritettava maksu suoritetaan puhelinpalvelukeskuksen kautta. Jos maksu suoritetaan maksutililtä maksettavien varojen kautta, käyttäjä saa sähköpostiviestin, jossa vahvistetaan muutos, jossa ilmoitetaan: varauksen tiedot (varauksen numero, matkustajan tiedot, yhteyden tiedot ja lisäpalveluja koskevat tiedot ja lentolipputariffit), tiedot maksun suorittamisesta ja muutoksen määrä.
      6. Joillakin varausjärjestelmässä saatavilla olevilla myynninedistämistariffeilla on hyvin erityiset ehdot lentolippujen varaamisesta ja myöntämisestä. Se koskee erityisesti tariffeja, jotka olisi varattava ja ostettava vähintään kolme, seitsemän tai neljätoista päivää etukäteen. Tämän edellytyksen noudattamatta jättäminen voi johtaa lentolipun hinnan muutokseen. eSky pidättää itsellään oikeuden peruuttaa käyttäjän varauksen, joka on tehty täsmälleen kolme, seitsemän tai neljätoista päivää ennen lähtöä, jos käyttäjä ylittää lentoyhtiön tariffin ehdoissa määrittämän ostorajan. Lentoyhtiö voi vaatia myymään lipun aikaisemmin. Tällöin Käyttäjä saa tarvittavat tiedot maksun määräajasta nykyiseen sähköpostiosoitteeseensa.
    14. Lentolipun varausprosessin aikana käyttäjälle voidaan kertoa, että valitsemalla tietyn lentolipun hänen on seurattava mahdollisia lentoaikataulun muutoksia suoraan lentoyhtiön kautta. Tämä tarkoittaa, että eSky ei ilmoita käyttäjälle muutoksista, joten käyttäjän on seurattava muutoksia itsenäisesti ja reagoitava niihin vastaavasti. Jos liikenteenharjoittaja ei toimita käyttäjälle varausta koskevia olennaisia ​​tietoja, jotka tekisivät palvelun tarjoamisen mahdolliseksi, käyttäjän tulee ottaa välittömästi yhteyttä eSky’hyn saadakseen selville varauksen tilan ja mahdollisuuden tehdä tarvittavat muutokset.
  • § 9. MultiLine - PALVELU

    1. Yleisiä määräyksiä
      1. Lento, joka on merkitty MultiLine-lennoksi ja joka on käyttäjän käytettävissä varausjärjestelmässä, käsittää vähintään kaksi koneen vaihdon tai koneen vaihtoja sisältävää lentoyhteyttä, jotka suorittaa yksi tai useampi liikenteenharjoittaja ja joihin on myönnetty erilliset liput. Tällaisessa tilanteessa jokaisen matkan osan, johon on myönnetty erillinen lippu, katsotaan olevan koko matkan järjestämisen kannalta erillinen, muista itsenäinen palvelu, jolloin ei ole merkitystä, onko liput myönnetty saman vai useamman liikenteenharjoittajan palveluihin (MultiLine). MultiLine-palvelun puitteissa varausjärjestelmän avulla haettujen lentojen yhdistelmää kutsutaan jäljempänä ”matkaksi”.
      2. MultiLine-lippujen ostaminen tarkoittaa useamman kuin yhden lentolipun ostamista, johon sisältyy useita koneen vaihdon tai koneen vaihtoja sisältäviä lentoja, joille käyttäjä saa erilliset lentoliput yhdeltä tai useammalta liikenteenharjoittajalta yhden varausprosessin aikana varausjärjestelmässä. Tietylle matkalle ostettujen lippujen kokonaismäärä ei muodosta yhtä yhdistettyä lentolippua, joka kattaa kaikki matkaan kuuluvat yksittäiset lennot.
      3. Koska MultiLine-palvelu toteutetaan siten, että yhteen matkaan kuuluu yhden tai useamman liikenteenharjoittajan erillisiä lentolippuja, on käyttäjän vastuulla tarkistaa, mitä matkatavaran kuljetusehtoja koko matkalla ja sen kullakin osuudella sovelletaan, sekä ottaa selvää, minkä asiakirjojen perusteella palvelu toteutetaan, mukaan lukien maahantulo- tai kauttakulkuviisumit, jotka ovat välttämättömiä MultiLine-palvelun toteutusmaassa tai maassa, jossa käyttäjä suorittaa koneen vaihdon.
      4. Koska MultiLinen puitteissa käyttäjä ostaa erilliset liput jokaiselle lennolle, yksittäisten lentoyhteyksien välillä voi olla lyhyitä vaihtoaikoja (riippuen käyttäjän ilmoittamista hakuehdoista ja lentojen saatavuudesta varausjärjestelmässä), jolloin on olemassa riski, että käyttäjä ei kykene käyttämään seuraavaa, matkan osan muodostavaa lentoa tai lentoja niiden peruuntumisen, viivästymisen tai aikataulumuutoksen takia.
      5. MultiLine-lentojen saatavuus riippuu yksittäisten liikenteenharjoittajien tarjoamien lentolippujen saatavuudesta sekä käyttäjän asettamista kriteereistä varausjärjestelmässä.
  • § 10. TARJOUSPAKETIT LENTO + HOTELLI

    1. Osana varausjärjestelmässä tai puhelukeskuksen kautta saatavilla olevista palveluista käyttäjät voivat varata vähintään kaksi erilaista palvelua, mukaan lukien ainakin lentolippu- ja hotellipalveluiden ostot, jotka muodostavat perustan sopimuksen tekemiselle käyttäjän ja eSky:n välillä pakettimatkoihin osallistumiseen ("sopimus").
    2. Sopimus solmitaan vain, jos tässä pykälässä tarkoitetut palvelut toteutetaan, ja näiden hyväksyminen tapahtuu varausjärjestelmän tai puhelinpalvelukeskuksen kautta. Vahvistus sopimuksen solmimisesta ja sopimukseen kuuluvista elementeistä lähetetään erillisenä asiakirjana varausjärjestelmän tiedoissa olevaan sähköpostiosoitteeseen tai puhelinpalvelukeskuksen välittämänä. Yllä mainittua koskien käyttäjä ja matkanjärjestäjä suostuvat siihen, että tämän pykälän sisällön toteuttamista koskeva viestintä tapahtuu elektronisesti ja että pysyväksi välineeksi katsotaan sähköpostiviesti sekä käyttäjälle PDF-muodossa palvelun vahvistamiseksi lähetetyt asiakirjat.
    3. Käyttäjän matkanjärjestäjä, joka valitsee yksittäiset palvelut ehtojen tässä kohdassa määritellyin ehdoin, on eSky.pl Spółka Akcyjna, pääkonttorilla Katowicessa (40-265), ul. Murckowska 14A, joka on rekisteröity Katowice-Wschódin käräjäoikeuden ylläpitämään Yrittäjien rekisteriin Katowicessa, kansallisen tuomioistuimen kahdeksannessa kaupallisen osaston rekisterissä numerolla KRS 0000383663, NIP 948-19-87-199, REGON 670140736, osakepääoma 1 019 525.60 PLN kokonaisuudessaan maksettu.
    4. Matkanjärjestäjä vastaa näiden ehtojen ja sopimuksen sisältämien palvelujen tarjoamisesta riippumatta siitä, tarjotaanko nämä palvelut matkanjärjestäjän tai muiden palveluntarjoajien toimesta. eSky rajoittaa sovellettavan lain mukaisesti vastuutaan palveluidensa laiminlyönnistä tai virheellisestä suorittamisesta enintään kolme kertaa kunkin käyttäjän matkapaketin hinnan suuruiseksi. Tämä rajoitus ei koske henkilövahinkoja tai vahinkoja, jotka aiheutuvat tarkoituksellisesti aiheutuneista vahingoista tai huolimattomuudesta.
    5. Matkanjärjestäjän on välittömästi annettava apua käyttäjälle, joka on vaikeassa tilanteessa, mukaan lukien olosuhteet, joissa on mahdotonta varmistaa, että hän palaa maahan tämän sopimuksen mukaisesti väistämättömien ja poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi. Matkanjärjestäjä vastaa käyttäjän mahdollisen majoituksen kustannuksista, jos on mahdollista, sopimuksessa määritellyn kaltaisen luokan osalta enintään 3 yön ajan.
    6. Tässä kohdassa mainittujen Palvelujen varaaminen tehdään käyttäjän yksilöimien parametrien ja kriteerien mukaisesti, joiden mukaan varausjärjestelmässä tai puhelukeskuksen kautta annetaan tarvittavat tiedot palveluiden yksityiskohdista ja matkapalveluiden pääpiirteet, käyttäjän ja matkanjärjestäjän oikeudet ja velvollisuudet.
    7. Matkanjärjestäjä ilmoittaa, että tiettyjen sopimuksen piiriin kuuluvien palvelujen tehokas suorittaminen voi riippua viestinnästä matkustuspaikan virallisella kielellä tai englannin kielellä.
    8. Varausjärjestelmän kautta palvelujen tarjoamista koskevat yksityiskohtaiset tiedot sisältyvät liitteeseen nro. 1 näissä ehdoissa.
    9. Palvelun tarjoamista puhelinpalvelukeskuksen välityksellä koskevat yksityiskohtaiset tiedot sisältyvät liitteeseen numero 4 näissä ehdoissa.
    10. Käyttäjä, jolle palvelut on määritelty tässä käyttöehtojen kohdassa, on suojattu matkanjärjestäjän maksukyvyttömyydeltä liitteessä N esitetyin ehdoin nro 1 ja 4 näissä ehdoissa.
    11. Varausjärjestelmässä tai puhelinkeskuksen hinnan mukaan tässä kohdassa mainittuihin palveluihin sisältyy matkapaketin hinta, johon sisältyvät verot ja tarvittaessa lisämaksut ja muut kustannukset, tai - jos ei voida kohtuudella odottaa, että nämä kustannukset lasketaan ennen sopimuksen tekemistä - tiedot siitä, minkä tyyppisiä lisäkustannuksia käyttäjä voi veloittaa.
    12. Hinnankorotus on mahdollista vain muutoksen suorana seurauksena:
      1. polttoaineen tai muiden energialähteiden kustannusten muutoksista johtuvat matkustajaliikenteen hinnat;
      2. pakettimatkoihin osallistumista koskevaan sopimukseen sisältyvistä palveluista perittävien verojen tai maksujen määrä, jonka määräävät yksiköt, jotka eivät osallistu suoraan matkapaketin täytäntöönpanoon, mukaan luettuina turistiverot, lentokenttämaksut tai lennolle pääsyn sekä satamissa ja lentokentillä maihinmenon maksut
      3. tiettyyn matkapakettiin liittyvät valuuttakurssit
    13. Sopimuksessa vahvistettua lopullista hintaa ei voida nostaa 20 päivän kuluessa ennen ehtojen tässä kohdassa tarkoitettujen palvelujen alkamispäivää.
    14. Käyttäjä voi irtisanoutua sopimuksesta pakettimatkoihin osallistumisesta milloin tahansa ennen sen aloittamista, jolloin Käyttäjä voi joutua maksamaan sopivan ja kohtuullisen maksun sopimuksen irtisanomisesta matkanjärjestäjän eduksi. Jos sopimuksessa ei määrätä sopimuksen irtisanomisesta perittäviä maksuja, tällaisen maksun määrä vastaa matkapaketin hintaa, josta on vähennetty matkapalvelujen vaihtoehtoisen käytön kustannukset tai tulot. Matkanjärjestäjän pyynnöstä matkanjärjestäjä perustelee sopimuksen peruuttamisesta perittävien maksujen määrän.
    15. Matkapakettiin osallistumista koskevassa sopimuksessa voidaan mainita sopimusmaksuista periminen määrässä, joka riippuu sopimuksesta poistumisen ajasta ennen pakettimatkailun alkua, odotettavissa olevista kustannussäästöistä ja vaihtoehdosta odotettavissa olevista tuloista kyseisten matkapalvelujen käytöstä. Maksu on vähennettävä matkustajan maksusta.
    16. Käyttäjä voi peruuttaa sopimuksen ennen pakettimatkan alkua ilman lisämaksua, jos määränpäässä tai sen välittömässä läheisyydessä esiintyy väistämättömiä ja poikkeuksellisia olosuhteita, joilla on merkittävä vaikutus pakettimatkan tai matkustajien määränpäähän kuljetuksen toteuttamiseen. Käyttäjä voi vaatia vain matkapaketista maksettujen maksujen korvaamista ilman korvausta tai oikaisua tältä osin.
    17. Matkanjärjestäjä palauttaa edellä mainitut veloitukset ja maksut 14 päivän kuluessa siitä, kun sopimus irtisanotaan osallistumisesta turistitapahtumaan.
    18. Osana ehtojen tämän kohdan soveltamisalaan kuuluvia palveluja käyttäjä voi ilman matkanjärjestäjän suostumusta siirtää pakettimatkojen ehdot täyttävälle henkilölle kaikki hänelle maksettavat oikeudet tällaiseen matkapakettiin osallistumisesta, jos henkilö ottaa samanaikaisesti kaikki tästä sopimuksesta johtuvat velvoitteet ja jos käyttäjä ilmoittaa tästä matkanjärjestäjälle kohtuullisessa ajassa ja kestävällä tietovälineellä. Jos oikeuksien siirto ja tehtävien siirtäminen aiheuttavat matkanjärjestäjälle lisäkustannuksia, matkanjärjestäjä on velvollinen osoittamaan ne matkustajalle, kun hän pyytää maksua, esim. käyttäjän tietojen muuttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näiden kustannusten on oltava kohtuullisia, eivätkä ne saa ylittää matkanjärjestäjän todellisia kustannuksia matkapaketin siirron seurauksena. Ilmoitukset, jotka on toimitettu viimeistään 7 päivää ennen pakettimatkojen alkua, katsotaan joka tapauksessa esitetyksi kohtuullisessa ajassa.
    19. Osana ehtojen tämän kohdan soveltamisalaan kuuluvia palveluja käyttäjä saa pakollisen vakuutuksen henkilövahingosta (tapaturmavakuutuksesta) ja sairausvakuutuksesta Puolan tasavallan ulkomailla suoritettavien palvelujen osalta. Yksityiskohtaiset tiedot tästä vakuutuksesta löytyvät linkeistä: Yleiset vakuutusehdot ja tuotekortti. Käyttäjällä on oikeus käyttää eSky:n tarjoamien palvelujen lisävakuutusta varausjärjestelmän kautta tai puhelinpalvelukeskuksen kautta.
    20. Matkanjärjestäjän on ilmoitettava käyttäjälle kaikista käyttäjän ilmoittamista erityisvaatimuksista, joihin molemmat osapuolet ovat suostuneet.
    21. Osana ehtojen tässä kohdassa mainittuja palveluja käyttäjä on velvollinen ilmoittamaan matkanjärjestäjälle kaikista matkapaketin toteuttamisen aikana havaituista poikkeamista.
    22. Käyttäjien tarpeet, jotka on otettava huomioon tässä kohdassa mainittujen määräysten mukaisesti, on esitettävä XVIII kohdassa (Valitukset) esitetyistä periaatteista.
    23. Tässä kohdassa määriteltyjen palveluiden soveltamisalaan kuuluvan www.eSky.fi -sivuston käyttäjän hyväksi maksetaan Matkailun takuurahastolle ja Matkailun tukirahastolle asianmukainen maksu sovellettavan lain määrittelemässä suuruudessa.
    24. Jollei käyttäjän valitseman kohteen tiedoissa selkeästi mainita vammaisille tai liikuntarajoitteisille tarjottuja palveluja tai erityisjärjestelyjä, kyseisessä kohteessa ei ole huomioitu vammaisten tai liikuntarajoitteisten tarpeita.
  • § 11. LISÄPALVELUT

    1. Osana varausjärjestelmässä ja puhelinpalvelukeskuksessa saatavilla olevia palveluita käyttäjät voivat varata lisäpalveluja, jotka ovat maksullinen osa varausjärjestelmän ja puhelinpalvelukeskuksen tarjoamaa tapahtumaprosessia.
    2. Jokainen käyttäjän valitsema maksullinen palvelu, joka on kuvattu tässä kappaleessa ja joka on saatavana varausjärjestelmässä, on olennainen osa palvelua, jolle on varattu lisäpalveluja.
    3. eSky-palvelupaketti (jäljempänä "palvelupaketti") on kiinteähintainen ja ei palautettava palvelumaksu vähintään yhdestä lentolipun muutoksesta, joka muodostuu sen olennaisesta osasta, ja joka suoritetaan puhelinkeskuksen kautta varausjärjestelmässä oleville käyttäjille. Ostamalla palvelupakettipalvelun käyttäjä vapautetaan eSky:n perimästä palvelumaksusta palvelumaksujen taulukon mukaisesti jo ostetussa lipussa vaihdettavista lisäpalveluista. Jos lentoyhtiö perii tariffin ehtojen mukaisesti maksun muutoksista/palautuksista/erityispalveluista, käyttäjä maksaa lentoyhtiön ilmoittaman palvelun hinnan.
    4. Online-sisäänkirjautuminen on maksullinen ja ei palautettava lisäpalvelu, josta jonka avulla käyttäjä voi kirjautua yksittäisten lentoyhtiöiden sähköiseen järjestelmään ostetun lipun kohtaan, jos transaktiojärjestelmä sallii tällaisen mahdollisuuden. Osana online-sisäänkirjautumispalvelua luotu tarkistuskortti (boarding card) lähetetään käyttäjän varauksen yhteydessä antamaan sähköpostiosoitteeseen kuljetuspalvelun asianmukaisen käytön mahdollistavassa määräajassa. Jotkin lentoyhtiöt voivat vaatia käyttäjää toimittamaan ilmoittautumista (check in) varten lisätietoja, joita ei ole toimitettu varausprosessissa. Käyttäjän on annettava yhteystiedot, kuten sähköpostiosoite ja puhelinnumero, jotta voidaan mahdollistaa yhteydenpito erityisesti juuri ennen lähtöä. Yhteystietojen toimittamatta jättäminen, tietojen lähettäminen online-ilmoittautumiselle alle 48 tuntia ennen suunniteltua lähtöä, vanhentuneiden tai epätäydellisten tietojen toimittaminen, eSkyn puheluihin vastaamatta jättäminen tai virheellisten tietojen antaminen ilmoittautuessa voivat tehdä online-ilmoittautumisen tekemisen mahdottomaksi, ja käyttäjä voi joutua maksamaan lentoyhtiön määrittelemän maksun tai muuten lähteminen voi olla mahdotonta. Mikäli varaukseen tehdään lentoyhtiön tai käyttäjän pyynnöstä suoraan lentoyhtiön suorittamia muutoksia, ja käyttäjä on ostanut online-lähtöselvityspalvelun, hänen on ilmoitettava välittömästi eSkylle tehdyistä muutoksista. Jos näitä tietoja ei toimiteta, eSky ei pysty suorittamaan online-lähtöselvityspalvelua tehokkaasti. Edellä esitetyn perusteella eSky ei ole vastuussa online-lähtöselvityspalvelun tehottomuudesta, mukaan lukien kustannukset ja seuraukset.
    5. Jos lento viivästyy tai se peruutetaan, eSky siirtää yhteistyössä toimivan yksikön tiedot asianmukaisen vahingon saamiseksi osana lentoa koskevien tietojen analysointia varten, eli AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320, joka ryhtyy toimiin käyttäjän nimenomaisen hyväksynnän jälkeen. Samanaikaisesti eSky ilmoittaa Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 261/2004 mukaisesti, että käyttäjällä on oikeus tehdä vaatimuksia ja esittää pyyntöjä lentoyhtiölle, jotta hän saa täyden (jos sovellettavissa) korvauksen, johon matkustajalla voi olla oikeus.
    6. AirHelp+ on palvelu, josta peritään ei palautettava lisämaksu ja joka on varausjärjestelmän tai puhelinpalvelukeskuksen kautta varauksensa tekevien käyttäjien saatavilla oleva palvelu, joka auttaa saamaan jopa 600 euron korvauksen viivästyneestä, perutusta tai ylibuukatusta lennosta, ja jopa 6000 euron korvauksen suunnittelemattomista kustannuksista johtuen viivästyneestä lennosta (hotellit, taksit, lentoliput, ateriat) ehdoilla, jotka on määritellyt palveluntarjoaja AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320 yksityiskohtaisesti määritelty osoitteessa https://www.airhelp.com/en/terms/.
  • § 12. KYTKETYT MATKAJÄRJESTELYT

    1. Käyttäjä, joka käyttää www.esky.fi -portaalia alla luetelluissa tilanteissa, ostaa siihen liittyviä matkapalveluja, jotka ymmärretään vähintään kahden eri matkatyyppien yhdistelmänä samalle matkalle tai lomalle ostetuista matkailupalveluista, joita koskevat erilliset sopimukset toimittajien kanssa. Samalla matkustuspalvelujen luominen tapahtuu silloin, kun matkailuyritys helpottaa matkailupalvelujen ostamista:
      1. yhden vierailun tai yhteydenpidon aikana sen myyntipisteeseen, jolloin on mahdollisuus valita ja maksaa erikseen jokaisesta matkailupalvelusta tai
      2. mahdollistaa vähintään yhden ylimääräisen matkailupalvelun ostamisen kohdennetusti toiselta matkailualan yrittäjältä, jos sopimuksen tekeminen tämän matkailualan yrittäjän kanssa päättyy viimeistään 24 tunnin kuluttua ensimmäisen matkailupalvelun varauksen vahvistamisesta.
    2. Vastaavia matkailupalveluja ei luoda huolimatta edellä mainittujen ehtojen täyttymisestä, jos kyseessä on useamman kuin yhden matkailupalvelujen yhdistelmä (matkustajien kuljettaminen, majoitus, joka ei ole olennainen osa matkustajaliikennettä, auton tai muiden moottoriajoneuvojen vuokraus), joilla on yksi tai useampia matkailupalveluja, jotka muodostavat eri palvelun, joka tarjotaan matkustajille ja joka ei ole olennainen osa palvelua: matkustajan kuljetus, yöpyminen, joka on muissa kuin matkailumajoituskohteessa, joka ei ole kiinteä osa matkustajien, moottoriajoneuvojen tai muiden moottoriajoneuvojen kuljettamista), jos näiden palvelujen arvo on alle 25 prosenttia niihin liittyvien matkapalvelujen kokonaisarvosta, eikä niitä mainosteta merkittäväksi osaksi tätä yhteyttä, eivätkä ne muodosta tämän yhteyden merkittävää osaa muista syistä. Lisäksi kyseiset matkailupalvelut eivät ole palveluja, jotka kestävät alle 24 tuntia, paitsi jos niihin sisältyy majoitus.
    3. Yksityiskohtaiset tiedot niihin liittyvien matkapalvelujen ostamisesta sekä näiden palvelujen käytöstä johtuvat oikeudet ja velvollisuudet löytyvät näiden sääntöjen liitteistä 2 ja 3.
    4. Tässä ehtojen kappaleessa mainittujen palvelujen laajuuden kattamiseksi ja www.esky.fi-käyttäjän hyväksi maksetaan Matkailun takuurahastolle asianmukainen maksu sovellettavan lain määrittelemässä määrässä.
  • § 13. IATA:N YLEISET KULJETUSEHDOT

  • § 14. VIITTEET LENTOYHTIÖIDEN SÄÄNTÖHIN

    Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly, Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz AirLaudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.

HOTELLIVARAUKSET

  • § 15. HOTELLIVARAUKSET

    1. eSky määrittelee osoitteen www.esky.fi ja puhelinpalvelukeskuksen kautta säännöt toimittajien tarjoamien hotellipalvelujen jakamisesta käyttäjille, jotka haluavat käyttää hotellipalveluja.
    2. eSky ei ole sopimuspalvelujen ja muiden niihin liittyvien sopimusten sopimuspuoli, jotka on tehty varausjärjestelmän kautta. Tällaisen sopimuksen osapuoli on joka kerta käyttäjä ja yksittäinen palveluntarjoaja, joka on määritelty tarjouksessa ja joa tarjoaa palveluja, jotka ovat tällaisen sopimuksen kohteena.
    3. Varausjärjestelmän kautta tehdyt sopimukset tehdään ja toteutetaan yksittäisten palveluntarjoajien kanssa tehtyjen sopimusten yleisten ehtojen mukaisesti. Kaikki varausjärjestelmään sisältyvän tarjouksen tiedot perustuvat suoraan toimittajien toimittamiin tietoihin. Toimittajien tarjoamien hotellien palveluiden varauksen ehdot toteutetaan tilauksessa määritellyin ehdoin ja niiden määräysten mukaisesti - https://developer.ean.com/terms/en/.
    4. eSky tarjoaa käyttäjälle:
      1. suoran pääsyn toimittajien tarjoamiin tiloihin maassa ja ulkomailla,
      2. Käyttäjät voivat käyttää vapaasti ja yksilöllisesti määritettyjä palveluita, jotka ovat käytettävissä www.esky.fi-sivustolla.
    5. Hotellin palveluiden varaus- ja maksusäännöt:
      1. Käyttäjä maksaa hotellista varauspalvelun tai puhelinpalvelukeskuksen kautta kohteen tarjouksen ehtojen perusteella suoraan tilat tarjoavalle toimittajalle ilman maksua eSky:lle
      2. Käyttäjä maksaa hotellipalvelusta varauspalvelun tai puhelinpalvelukeskuksen kautta tarjouksen ehtojen mukaisesti suoraan eSky:lle.
    6. Varaustyypit:
      1. ei-taattu varaus, jota käyttäjä ei ole maksanut,
      2. Käyttäjän maksama taattu varaus tai Käyttäjän tiedot on vahvistettu positiivisesti näissä käyttöehdoissa esitetyin edellytyksin.
    7. Kyselyvaihtoehdot hotellin palveluiden varaamiseksi:
      1. www.esky.fi -sivustolla olevan varausjärjestelmän kautta ja muilla eSky-yhteistyössä toimiville yhteisöille kuuluvilla sivustoilla.
      2. Ota yhteyttä puhelimitse puhelinpalvelukeskuksen antamaan numeroon.
    8. Tilauksen ja hinnan vahvistus:
      1. Käyttäjä saa vahvistettuun sähköpostiosoitteeseen vahvistuksen kyselystään, joka sisältää varauksen numeron, valitun hotellipalvelun tiedot, palvelun kokonaishinnan ja valitun maksutavan.
      2. Hotellipalvelun hinta on ilmoitettu tilauslomakkeessa valitulla valuutalla. Palvelun hintaan sisältyy erityisesti: maksu per oleskelu, nettohinta , ALV ja kaikki muut verot ja maksut, ellei varausjärjestelmän sivulla tai varausta vahvistavassa sähköpostissa toisin mainita.
      3. Jos tilattua palvelua koskevat ehdot edellyttävät käyttäjältä maksua eSky:lle, varauksen vahvistuksessa ilmoitetun palvelun hinta ei ole taattu ennen kuin eSky vastaanottaa maksun toimittajien asettamien ehtojen mukaisesti.
      4. Käyttäjän on ennen maksun suorittamista varmistettava, että kaikki vastaanotetun vahvistuksen tiedot ovat oikein.
    9. Hotellin palvelun tilaaminen
      1. Käyttäjä voi ostaa hotellipalvelun edellyttäen, että kaikki varausjärjestelmään syötetyt henkilötiedot ovat totta. Käyttäjä on velvollinen lukemaan ja hyväksymään nämä käyttöehdot ennen tilauksen tekemistä sekä lukemaan käyttäjän valitseman palvelun tarjoavan tilauspalvelun ehdot.
      2. Saatuaan varaustilauksen eSky voi ottaa yhteyttä Käyttäjään tarkistaakseen käyttäjän tiedot ja vahvistaakseen tarjouksen. Jos käyttäjään ei ole mahdollista ottaa yhteyttä, eSkyta ei voida pitää vastuullisena, jos palveluntarjoaja ei hyväksy varausta tilauksen sisällön mukaisesti, ellei se ole näiden ehtojen XV jakson 6 kohdan mukainen taattu varaus.
      3. eSky toimittaa jokaisen varauksen/toimituksen käyttäjän puolesta tietylle toimittajalle ja sitä käsitellään tilausilmoituksena.
      4. Palveluntarjoajalla ja toimittajalla on oikeus peruuttaa varaus, jos asiakas ei ole kirjautunut palveluun tarjoavaan hotelliin palvelun alkamispäivänä. Tällaisen peruutuksen aika ja ehdot ilmoitetaan tiettyä palvelua tarjoavan tilan varauksen ehdoissa.
    10. Hotellipalvelun varaaminen edellyttää tietyn toimittajan verkkosivustolla saatavilla olevia peruutusehtoja.
    11. Joissakin tilanteissa eSky pidättää itsellään oikeuden peruuttaa ei-taatut varaukset, jos on mahdotonta ottaa yhteyttä käyttäjään annetulla puhelinnumerolla. Käyttäjä voi tehdä taatun varauksen toimittamalla maksukorttinsa numeron. Asiakasta voidaan pyytää lähettämään maksukortin ja henkilökortin skannaus sekä täytetty UCCCF-lomake, jotta tapahtuman sääntöjenmukaisuus voidaan varmistaa.
    12. Mahdolliset asiakkaan vaatimukset tai vahingonkorvausvaatimukset on osoitettava vastaaville toimittajille. eSky on vastuussa vain välityspalvelujen virheellisestä suorittamisesta.
    13. eSky:n ja muiden hotellipalvelujen tietokantoihin osallistuvien yhteistyössä toimineiden yritysten rooli on tarjota käyttäjälle pääsy tiettyjen toimittajien suoriin tarjouksiin.
    14. Tähtien järjestelmään perustuva hotellien kansainvälinen luokittelu muodostaa sitoutumattoman tiedon tietyn hotellin tasosta. Tiedot eSkyn varausjärjestelmässä olevista hotelleista perustuvat tietyn hotellin subjektiiviseen arviointiin.

VAKUUTUS

  • § 16. VAKUUTUS

    1. Riippuen siitä, minkä palvelun käyttäjä on valinnut varausta tehdessään varausjärjestelmän tai puhelinkeskuksen kautta, käyttäjän ilmoittama ja valitsema vakuutustuotteen vakuuttaja on:
      • Matkan peruuttamisesta aiheutuvien kustannusten vakuutus ALL RISK, ulkomaanmatkojen matkavakuutus, ulkomaanmatkojen matkavakuutus PLUS, kotimaanmatkojen vakuutus - vakuuttaja on Inter Partner Assistance S.A. -konttori Puolassa, pääkonttori Varsovassa, ul. Straight 68; 00 - 838 Varsova, rekisteröity Varsovan pääkaupunkiseudun käräjäoikeuden pitämään Yrittäjärekisteriin, Kansallisen tuomioistuimen rekisterin XII kaupallinen osasto, KRS-numero: 0000320749, verotunnuksella NIP: 108-00-06 -955, osakepääomalla 31 702 613,00 euroa, on ulkomaisen vakuutusyhtiön Inter Partner Assistance SA:n sivuliike, jonka kotipaikka on Bryssel, sähköposti: claims@axa-assistance.pl (jäljempänä "Axa Assistance")
      • Ulkomaanmatkojen Travel Protect -vakuutus, kotimaanmatkojen Travel Protect -vakuutus, hätätilanteita koskeva Travel Protect -vakuutus, Travel Protect -matkatavaravakuutus - Vakuuttaja on Colonnade Insurance SA, joka on rekisteröity Luxemburgissa numerolla: B 61605, pääkonttori: rue Jean Piret 1, L-2350 Luxemburg, Puolassa toimii Colonnade Insurance Société Anonyme -konttori. Varsovan seudun tuomioistuin, Kansallisen tuomioistuinrekisterin XII osasto numerolla 0000678377, NIP 1070038451, kotipaikka ul. Marszałk owska 111, 00-102 Varsova, täysin maksetulla osakepääomalla 9 500 000 euroa, sähköposti: info@colonnade.pl (jäljempänä "Colonnade")
    2. Colonnade- ja Axa Assistance vakuutusasiamies on We Care Insurance Sp. z o. o. jonka pääkonttori sijaitsee Katowicessa (40-265) ul. Murckowska 14A, rekisteröity Katowice-Wschódin käräjäoikeuden pitämään yrittäjärekisteriin Katowicessa, kansallisen tuomioistuimen rekisterin VIII kauppaosastossa numerolla K RS 0000751962, NIP: 954-279-73-53, REGON: 381493361, määrä osakepääomasta 5000 PLN (kokonaan maksettu).
    3. Agentti toimii valtakirjan nojalla suorittaessaan vakuutuksenottajan myöntämää toimivaltaa. Tällaisen toimivallan sisältö Colonnaden osalta on saatavilla täällä, Axa Assistancen osalta taas täällä.
    4. Vakuutuksenottajana toimiva eSky suorittaa kaikki tässä asetuksessa määriteltyjen ryhmävakuutussopimusten tekemiseen tai toteuttamiseen liittyvät tosiasialliset ja lailliset toimet, mukaan lukien:
      • Osana Colonnade- ja Axa Assistance –ryhmävakuutuksia se ilmoittaa käyttäjille ryhmävakuutussopimuksen tekemisestä, liittymis- ja eroamisehdoista, ryhmävakuutuksen aiheesta ja laajuudesta sekä vakuutetun käyttäjän velvoitteista, toimittaa tarvittavat asiakirjat ennen ryhmävakuutukseen liittymistä, mukaan lukien henkilötietoasiakirjojen käsittelyperiaatteita koskevat asiakirjat ja asiakirjat, jotka vahvistavat luvan toimia yksittäisillä vakuutustuotteilla, sekä ryhmävakuutukseen liittyvän asiakirjan, ohjeistaa, mitä tehdä ryhmävakuutussopimuksen kattamissa tapauksissa.
    5. Vakuutuksenantaja antaa käyttäjille kaikki tarvittavat tiedot vakuutuspalveluiden laajuudesta varausjärjestelmän tai puhelinkeskuksen kautta. Vakuutuksenantaja on velvollinen toimittamaan käyttäjälle ryhmävakuutussopimuksen ehdot ennen kuin käyttäjä sitoutuu maksamaan vakuutusmaksun kustannukset.
    6. Ryhmävakuutussopimus tehdään käyttäjän vakuutustuotteen valinnan mukaan:
      • Matkan peruuttamisesta aiheutuvien kustannusten vakuutus ALL RISK, ulkomaanmatkojen matkavakuutus, ulkomaanmatkojen matkavakuutus PLUS, kotimaanmatkojen vakuutus - AXA Assistancen ja eSkyn välillä ryhmävakuutukseen liittyvien käyttäjien puolesta. Vakuutusturva tarjotaan All Risk -erityisehtojen, ulkomaanmatkojen erityisvakuutusehtojen, ulkomaanmatkojen PLUS matkavakuutuksen erityisehtojen, kotimaanmatkojen matkavakuutuksen sekä varausjärjestelmässä tai puhelinpalvelun kautta esitettyjen periaatteiden mukaisesti.
      • Ulkomaanmatkojen Travel Protect -vakuutus, kotimaanmatkojen Travel Protect -vakuutus, hätätilanteita koskeva Travel Protect -vakuutus, Travel Protect -matkatavaravakuutus - Colonnade- ja eSky-vakuutuksia, vakuutusturva myönnetään Travel Protect -vakuutuksen yleisten ehtojen, Travel Protect -ryhmävakuutuksen yleisten ehtojen, Travel Protect -konsernin kotimaanmatkavakuutuksen yleisten ehtojen Travel Protect -ryhmämatkatavaravakuutuksen yleisten ehtojen mukaiisesti näissä säännöissä määritellyssä laajuudessa sekä varausjärjestelmän tai puhelinkeskuksen kautta.
    7. Kaikki yksittäisiä vakuutustuotteita koskevat asiakirjat, mukaan lukien niiden kattavus, ovat saatavilla varausjärjestelmässä tai puhelinkeskuksen kautta.
    8. Vakuutustuotteen valinnasta riippuen vakuutussopimukseen liittymisen vahvistava asiakirja on vakuutussopimus, joka lähetetään käyttäjälle sähköisesti varauksen suorittamisen jälkeen varausjärjestelmässä tai puhelinkeskuksen kautta.
    9. Vakuutustodistus, Colonnade-ryhmävakuutuksen yleiset ehdot, AXA Assistance -erityisehtojen, ja muut asiakirjat, jotka on annettu sinulle varausjärjestelmässä tai puhelinkeskuksen kautta vakuutuksenottajan kautta ostettujen palvelujen toteuttamisesta, lähetetään sähköpostitse määrittämääsi osoitteeseen.
    10. Käyttäjän ryhmävakuutukseen liittyminen on vapaaehtoista ja siihen sisältyy sitoutumus vakuutusmaksun kustannusten maksamisesta. Käyttäjä pyytää yllä olevien kustannusten arviointia valitsemalla yhden varausjärjestelmän ehdottamista vaihtoehdoista tai puhelinkeskuksen kautta kirjoittamalla kaikki tarvittavat tiedot henkilökohtaiseen kyselylomakkeeseen.
    11. Käyttäjä maksaa vakuutusmaksun kulut sen jälkeen, kun on kirjoittanut oikeat henkilötiedot varausjärjestelmään. Ennen ryhmävakuutussopimuksen tekemistä käyttäjän on luettava ja hyväksyttävä nämä säännöt ja valitusta vakuutustuotteesta riippuen Colonnade-ryhmävakuutuksen yleiset ehdot tai AXA Assistance -erityisehtojen, samoin kuin kaikki muut asiakirjat, jotka on asetettu käyttäjän saataville varausjärjestelmässä tai puhelinkeskuksen kautta.
    12. Käyttäjä saa antamaansa sähköpostiosoitteeseen vahvistuksen, joka sisältää muun muassa varausnumeron sekä tiedot vakuutuksen kokonaishinnasta ja maksutavasta. Vakuutetun kustannukset ilmaistaan valuuttajärjestelmässä, joka on määritelty varausjärjestelmässä tai puhelinkeskuksen kautta.
    13. Vakuutustuotteesta suoritetaan maksuja määräysten VII kohdassa vahvistetuin ehdoin ja Colonnade Group -vakuutuksen yleisten ehtojen ja AXA Assistance -erityisehtojen mukaisesti.
    14. Jos ryhmävakuutukseen liittyminen tapahtuu internetin välityksellä, kuluttajalla on oikeus käyttää tuomioistuinten ulkopuolista riitojenratkaisumenetelmää ja jättää valituksensa EU n ODR-verkkopalvelun kautta, joka on saatavana osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • § 17. MUUT PALVELUT, JOITA TOIMITTAJAT TARJOAVAT, JOILLE ESKY TOIMITTAA MAINOSTILAVUOKRAUSPALVELUT

    1. Autonvuokraus:
      eSky tarjoaa palveluja, jotka koskevat mainostilan vuokraamista rentalcars.com-sivustolle, joka on TravelJigsaw Limited -konserniin kuuluva brändi, joka on rekisteröity Englannissa ja Walesissa (viitenumero 05179829) ja jonka kotipaikka on 100 New Bridge Street, Lontoo , EC4V 6JA, joka toimii välittäjänä varausprosessissa ja tarjoaa palveluja palveluidensa ehtojen mukaisesti www.rentalcars.com/TermsAndConditions.do. Näitä ajoneuvoja koskevat erityisedellytykset on ilmoitettu näille ajoneuvoille, ja ne ovat palveluja tarjoavien yksikköjen määrittämiä. eSky voi ilmoittaa mahdollisuudesta ostaa lisäpalveluja hallitsemalla varausta puhelimitse.
    2. Retket ja nähtävyskierrokset:
      eSky tarjoaa mainostilan vuokrapalvelut Saksassa osoitteessa Sonnenburger Str. 71-75, 10437 Berlin sijaitsevan GetYourGuide Deutschland GmbH:n puolesta. GetYourGuide Deutschland GmbH tarjoaa palvelut omien palvelutoiminnan ehtojen mukaisesti. Ehdot ovat saatavilla sivulta https://www.getyourguide.com/terms_of_business. eSky voi tiedottaa mahdollisuudesta ostaa nähtävyskierrosten varaamiseen liittyviä lisäpalveluja yhteistyössä GetYourGuiden kanssa vastaanottaessaan puhelinvarauksen tai muita palveluja.

VALITUKSET

  • § 18 VALITUKSET

    1. Valituksia voidaan tehdä liittyen eSkyn virheelliseen tai puutteelliseen palvelujen suorittamiseen kun kyseessä on palvelu, joka on eSkyn vastuulla. Valitukset voivat liittyä myös palveluiden virheelliseen tai puutteelliseen suorittamiseen kolmansien osapuolten taholta, joiden vastuun määrittelevät kolmannet osapuolet itsenäisesti eSkysta riippumatta.
    2. Valitukset, jotka liittyvät varauksiin, ostettuihin lippuihin ja muihin turistipalveluihin voidaan raportoida suoraan valituslomakkeella, joka on saatavilla täällä, tai kirjallisessa muodossa eSkyn toimistolle osoitteeseen ul. Murckowska 14a, 40-265 Katowice, Puola. Asiakkaalle tiedotetaan valituksen hyväksymisestä ja lopputuloksesta 30 päivän kuluessa valituksen lähettämisestä, tai matkanjärjestäjän tai muun palveluntarjoajan osoittamana päivänä.
    3. Päätös, joka on eSkyn antama ja käyttäjälle tiedotettu päättää eSkyn suorittaman valitusprosessin. Mikäli valituksen lopputulos ei ole tyydyttävä, käyttäjällä on oikeus ratkaista asia tuomioistuimessa tai tuomioistuimen ulopuolella, sekä jättää valitus EU:n ODR-verkkoalustalla, joka on saatavilla osoitteessa: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    4. Jotta käyttäjälle voidaan antaa aiheenmukainen vastaus, valitukset käsitellään lakisääteisten määräaikojen puitteissa ja päätökset lähetetään käyttäjän ilmoittamaan osoitteeseen joko puolaksi tai englanniksi, riippuen siitä, onko saatavilla eSky-konsultteja kielellä, jolla valitus tehtiin.
    5. eSky toteaa, että mikäli valitus koskee palveluja, jotka ovat muiden entiteettien tarjoamia käyttäjälle annetaan tietoa tästä sekä mahdollisuudesta jättää valitus tälle entiteetille, ja valitus jätetään perustuen käyttäjän suostumukseen ja valtuutukseen mikäli eSkylle jätetty valitus antaa tietoja, joiden perustella valitus on mahdollista tehdä ja lähettä palveluntarjoajalle. Sellaisissa tapauksissa, joissa yhteyttä käyttäjään ei ole, eSky voi tehdä itsenäisiä toimia käyttäjän edun mukaisesti.

LOPPUMÄÄRÄYKSET

  • § 19. LOPPUMÄÄRÄYKSET

    1. eSky pidättää oikeuden tehdä yksipuolisia muutoksia näiden ehtojen sisältöön noudattaen sääntöä, jonka mukaan asiakas on sidottu ehtoihin, jotka hän on hyväksynyt varauksen yhteydessä ja että asiakkaalla on pääsy niiden ehtojen arkistoituihin versioihin. Jokaisen asiakkaan on luettava ehdot ja muut toimitetut asiakirjat, jotka tarkentavat palveluita ennen varausta, ja heidän on aina noudatettava ehtojen ja toimitettujen asiakirjojen määräyksiä, jotka tarkentavat varauksen yhteydessä toimitettuja palveluita ja ostettuja lentolippuja ja muita saatavilla olevia palveluja käyttäen www.esky.fi-sivustoa.
    2. Tapauksissa, joita ei ole säännelty näissä ehdoissa, sovelletaan yleisesti sovellettavan Puolan lainsäädännön säännöksiä.
    3. On syytä huomata, että varausjärjestelmässä käytettävissä olevat palvelut koostuvat Käyttäjien suorittamista Palveluntarjoajan palvelujen tilaamiseen liittyvistä tosiseikoista; siksi niiden varauksen ehdot ovat sitovia käyttäjälle silloin, kun tietty toimittaja hyväksyy ne. Palautus tai peruutus on mahdollista vain, jos Palveluntarjoaja on antanut tällaisen vaihtoehdon. Kuluttajariitojen osalta on mahdollista käyttää eurooppalaista ODR-alustaa (online-riidanratkaisu), joka on saatavilla osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    4. eSky ei ole vastuussa käyttäjän aiheuttamista tai aiheutuneista vahingoista, jos matka ei tapahdu lentoyhtiön työntekijöiden, lentoasemien työntekijöiden, rautatieyhtiöiden lakkojen sekä hotellihenkilöstön lakon tai force majeuren vuoksi, jonka seurauksena ehdoissa lueteltujen palvelujen suorittaminen on mahdotonta, koska eSky on pelkästään yksikkö, joka tarjoaa pääsyn varausjärjestelmään, ei palveluntarjoaja eikä neuvonantaja, joka ehdottaa kolmansien osapuolten tekemien tiettyjen tarjousten valintaa.
    5. Maksukortin luvattoman käytön estämiseksi eSky pidättää itsellään oikeuden tarkistaa maksukortin haltijan tietojen tarkkuus tai vahvistaa, että varausjärjestelmässä käytetyn maksukortin haltija suostui varauksen maksuun.
    6. eSkyn välityksellä suoritettaviin maksutapahtumiin sovelletaan Puolan lainsäädäntöä.
    7. Kuluttaja ei menetä Puolan lainsäädännön valinnan johdosta niiden säännösten tarjoamaa suojaa, joista ei sopimuksin voida poiketa kuluttajan vakinaisen asuinvaltion (eli sen verkkotunnuksen valtion, josta maksutapahtuma on suoritettu) lainsäädännön nojalla.

SOPIMUKSEN PERUUTTAMISTA KOSKEVA KÄYTÄNTÖ

  • § 20. SOPIMUKSEN PERUUTTAMISTA KOSKEVA KÄYTÄNTÖ

    1. Näiden ehtojen mukaan eSky todistaa mahdollisuuden vetäytyä eSky-palveluita varausjärjestelmän tai puhelinpalvelukeskuksen kautta käyttävän käyttäjän välisestä sopimuksesta 30.5.2014 annetun kuluttajansuojalain 27 artiklan nojalla.
    2. Lain 38 artiklan 1 momentin mukaan Käyttäjällä ei ole oikeutta vetäytyä palvelusopimuksesta, jos yrittäjä on täyttänyt tietyn palvelun täysin kuluttajan nimenomaisella suostumuksella, jolle on ilmoitettu ennen palvelun tarjoamisen aloittamista, että sen antamisen jälkeen hän menettää oikeutensa sopimuksen peruuttamiseen.
    3. Edellä esitetyn perusteella eSky toteaa ennen näiden ehtojen mukaisten palvelujen tarjoamisen aloittamista, että käyttäjä, joka on solminut palvelusopimuksen palvelusta, ei ole oikeutettu vetäytymään sopimuksesta ilman syytä ja ilman kustannuksia 14 päivän kuluessa sopimuksen tekemisestä, koska eSky.pl SA tarjoaa palvelut kokonaan kolmannen osapuolen palvelumaksuna (käyttäjän nimenomaisesta pyynnöstä). Tällaisissa tapauksissa palvelumaksua ei palauteta. Jos palveluja tarjoavat yksiköt mahdollistavat palvelumaksun osien tai niiden koko arvon palauttamisen, jos sopimus irtisanotaan, kuluttajalle on ilmoitettava asiasta nimenomaisesti.
       

LIITE

  • Liite 1

    STANDARDIN TIEDOTUSLOMAKE FOT PAKETTIMATKOJEN SOPIMUKSET, MISSÄ HYPERLINKKIEN KÄYTTÖ ON MAHDOLLISTA

    • Tarjottujen palvelujen yhdistelmä muodostaa direktiivissä (EU) 2015/2302 tarkoitetun matkapaketin. Siksi sinulla on oikeus kaikkiin EU:n lakeihin, joita sovelletaan matkapakettilomiin. eSky vastaa täysin koko matkapaketin asianmukaisesta toteuttamisesta. Lisäksi lain mukaan eSky:llä on turvallisuustoimia, jotka takaavat maksujen palautuksen, ja jos kuljetus on osa matkapakettia, saat palautuksen maahan, jos eSky tulee maksukyvyttömäksi.
    • Lisätiedot tärkeimmistä oikeuksista on tarkistettava direktiivin (EU) 2015/2302 mukaisesti.
    • Direktiivin (EU) 2015/2302 tärkeimmät oikeudet:
      • Ennen kuin matkapakettiin osallistutaan, matkustajat saavat kaikki tarvittavat tiedot matkapaketista.
      • Ainakin yksi yrittäjä on vastuussa kaikkien sopimusmatkailupalvelujen asianmukaisesta suorittamisesta.
      • Matkustajat saavat hätänumeron tai yhteyspisteen ottamaan yhteyttä matkanjärjestäjään tai matkatoimistoon.
      • Matkustajat voivat siirtää loman toiselle henkilölle kohtuullisessa ajassa, lisäkustannuksista riippuen.
      • Matkapaketin hintaa voidaan korottaa vain, jos tietyt kustannukset (esim. Polttoainekustannukset) ovat lisääntyneet ja tämä on nimenomaisesti säädetty sopimuksessa; korotus ei missään tapauksessa saa tapahtua myöhemmin kuin 20 päivää ennen matkapaketin alkua. Jos hinnankorotus ylittää 8% matkapaketin hinnasta, matkustaja voi irtisanoa sopimuksen. Jos matkanjärjestäjä pidättää oikeuden nostaa hintaa, matkustajalla on oikeus alentaa hintaa, jos vastaavat kustannukset ovat vähentyneet.
      • Matkustajat voivat irtisanoa sopimuksen ilman peruutusmaksua ja saada täyden hyvityksen kaikista maksuista, jos jokin muu loma-ajan olennainen osa kuin hinta muuttuu merkittävästi. Jos matkanjärjestäjä peruuttaa maksun ennen lähtöä, matkustajilla on oikeus saada korvaus ja tarvittaessa hyvitys.
      • Poikkeuksellisissa olosuhteissa - esimerkiksi jos lopullisessa määräpaikassa on vakavia turvallisuusongelmia, jotka voivat vaikuttaa matkapakettiin - matkustajat voivat ennen matkapaketin alkamista lopettaa sopimuksen ilman peruutusmaksua.
      • Lisäksi matkustajat voivat irtisanoa sopimuksen milloin tahansa ennen matkapaketin alkua asianmukaista ja perusteltua maksua vastaan.
      • Jos matkapaketin alkamisen jälkeen ei voida tarjota merkittäviä matkapaketin osia sopimuksen mukaisesti, matkustajalle on tarjottava riittävät vaihtoehtoiset palvelut ilman lisäkustannuksia. Jos palveluja ei toimiteta sopimuksen mukaisesti, mikä vaikuttaa merkittävästi matkapaketin suorituskykyyn, ja matkanjärjestäjä ei korjaa ongelmaa, matkustajat voivat irtisanoa sopimuksen ilman irtisanomismaksua.
      • Matkustajilla on myös oikeus hinnan alentamiseen tai vahingonkorvaukseen, jos matkapaketti ei täytä ehtoja tai se on riittämätön.
      • Matkanjärjestäjän on annettava matkustajalle apua vaikeuksissa.
      • Jos matkanjärjestäjä tulee maksukyvyttömäksi, maksut palautetaan. Jos matkanjärjestäjä tulee maksukyvyttömäksi matkapaketin alkaessa ja matkapaketti sisältää kuljetuksen, matkustajien palauttaminen takaisin maahan on varmistettava.
    • eSky on ottanut maksukyvyttömyyssuojan käyttöön Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia SA:ssa. Matkustajat voivat ottaa yhteyttä tähän yksikköön tai tarvittaessa toimivaltaiseen viranomaiseen eli Sleesian voivodikunnan marsalkan toimistoon, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 46, e-mail: kancelaria@slaskie.pl, puh. +48 32 2078-888 (klo 7:30–15:30), jos palvelut evätään eSky:n maksukyvyttömyyden takia.
    • Direktiivi (EU) 2015/2302 osaksi kansallista lainsäädäntöä - Laki matkapalveluista 24. marraskuuta 2017.
  • Liite 2

    Vakiotietolomake, jossa elinkeinonharjoittaja, joka helpottaa verkkoyhteyden muodostamaa matkajärjestelyä lain 6 §: n 1 momentin 1 kohdan mukaisesti, on muu kuin paluulippua myyvä liikenteenharjoittaja.

    • Jos yhden matkapalvelun valinnan ja maksamisen jälkeen varaat lisää matkapalveluja matkallesi tai lomallesi eSky:n kautta, et hyödy oikeuksista, joita sovelletaan paketteihin direktiivin (EU) 2015/2302 mukaisesti.
    • Siksi eSky ei vastaa näiden ylimääräisten matkapalvelujen asianmukaisesta suorittamisesta. Jos sinulla on ongelmia, ota yhteyttä asianomaisiin palveluntarjoajiin. Jos kuitenkin varaat lisää matkapalveluja saman vierailun aikana eSky-varaussivustolla, matkapalvelut tulevat osaksi linkitettyä matkajärjestelyä. Tällöin eSky:lla on, kuten EU:n lainsäädännössä edellytetään, vakuutusturva maksaa takaisin eSkylle maksamiasi maksuja palveluista, joita ei suoriteta eSky:n maksukyvyttömyyden vuoksi. Huomaa, että tämä ei takaa palautusta asianomaisen palveluntarjoajan maksukyvyttömyystilanteessa..
    • eSky on ottanut maksukyvyttömyyssuojan käyttöön Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia SA:ssa. Matkustajat voivat ottaa yhteyttä tähän yksikköön tai tarvittaessa toimivaltaiseen viranomaiseen eli Sleesian voivodikunnan marsalkan toimistoon, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 46, e-mail: kancelaria@slaskie.pl, puh. +48 32 2078-888 (klo 7:30–15:30), jos palvelut evätään eSky:n maksukyvyttömyyden takia.
      Huomio: Tämä maksukyvyttömyyssuoja ei kata sopimuksia muiden kuin eSky-osapuolten kanssa, jotka voidaan suorittaa eSky:n maksukyvyttömyydestä huolimatta.
    • Direktiivi (EU) 2015/2302 osana kansallista lainsäädäntöä - Laki matkapaketeista ja siihen liittyvistä matkajärjestelyistä 24. marraskuuta 2017.
  • Liite 3

    Vakiotietolomake, jossa elinkeinonharjoittaja, joka helpottaa verkkoyhteyden muodostamaa matkajärjestelyä lain 6 §: n 2 momentin 1 kohdan mukaisesti, on muu kuin paluulippua myyvä liikenteenharjoittaja.

    • Jos varaat lisää matkapalveluja matkallesi tai lomallesi tällä linkillä/näillä linkeillä, et käytä oikeuksia, joita sovelletaan paketteihin direktiivin (EU) 2015/2302 mukaisesti.
    • Siksi eSky ei vastaa näiden ylimääräisten matkapalvelujen asianmukaisesta suorittamisesta. Jos sinulla on ongelmia, ota yhteyttä asianomaisiin palveluntarjoajiin. Jos kuitenkin varaat lisää matkapalveluja tämän linkin/linkkien kautta viimeistään 24 tunnin kuluttua eSky:n vahvistuksen vastaanottamisesta, nämä palvelut ovat osa linkitettyä matkajärjestelyä. Tällöin eSky:lla on, kuten EU:n lainsäädännössä edellytetään, vakuutusturva maksaa takaisin eSkylle maksamiasi maksuja palveluista, joita ei suoriteta eSky:n maksukyvyttömyyden vuoksi. Huomaa, että tämä ei takaa palautusta asianomaisen palveluntarjoajan maksukyvyttömyystilanteessa.
    • eSky on ottanut maksukyvyttömyyssuojan käyttöön Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia SA:ssa. Matkustajat voivat ottaa yhteyttä tähän yksikköön tai tarvittaessa toimivaltaiseen viranomaiseen eli Sleesian voivodikunnan marsalkan toimistoon, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 46, e-mail: kancelaria@slaskie.pl, puh. +48 32 2078-888 (klo 7:30–15:30), jos palvelut evätään eSky:n maksukyvyttömyyden takia.
    • Direktiivi (EU) 2015/2302 osana kansallista lainsäädäntöä - Laki matkapaketeista ja siihen liittyvistä matkajärjestelyistä 24. marraskuuta 2017.
  • Liite 4

    STANDARDIN TIEDOTUSLOMAKE MATKAPAKETIN SOPIMUKSIIN, MISSÄ HYPERLINKKIEN KÄYTTÖ EI OLE MAHDOLLISTA

    • Tarjottujen palvelujen yhdistelmä muodostaa direktiivissä (EU) 2015/2302 tarkoitetun matkapaketin. Siksi sinulla on oikeus kaikkiin EU:n lakeihin, joita sovelletaan matkapakettilomiin. eSky vastaa täysin koko matkapaketin asianmukaisesta toteuttamisesta. Lisäksi lain mukaan eSky:llä on turvallisuustoimia, jotka takaavat maksujen palautuksen, ja jos kuljetus on osa matkapakettia, saat palautuksen maahan, jos eSky tulee maksukyvyttömäksi.
    • Lisätiedot tärkeimmistä oikeuksista on tarkistettava direktiivin (EU) 2015/2302 mukaisesti.
    • Direktiivin (EU) 2015/2302 tärkeimmät oikeudet:
      • Ennen kuin matkapakettiin osallistutaan, matkustajat saavat kaikki tarvittavat tiedot matkapaketista.
      • Ainakin yksi yrittäjä on vastuussa kaikkien sopimusmatkailupalvelujen asianmukaisesta suorittamisesta.
      • Matkustajat saavat hätänumeron tai yhteyspisteen ottamaan yhteyttä matkanjärjestäjään tai matkatoimistoon.
      • Matkustajat voivat siirtää loman toiselle henkilölle kohtuullisessa ajassa, lisäkustannuksista riippuen.
      • Matkapaketin hintaa voidaan korottaa vain, jos tietyt kustannukset (esim. Polttoainekustannukset) ovat lisääntyneet ja tämä on nimenomaisesti säädetty sopimuksessa; korotus ei missään tapauksessa saa tapahtua myöhemmin kuin 20 päivää ennen matkapaketin alkua. Jos hinnankorotus ylittää 8% matkapaketin hinnasta, matkustaja voi irtisanoa sopimuksen. Jos matkanjärjestäjä pidättää oikeuden nostaa hintaa, matkustajalla on oikeus alentaa hintaa, jos vastaavat kustannukset ovat vähentyneet.
      • Matkustajat voivat irtisanoa sopimuksen ilman peruutusmaksua ja saada täyden hyvityksen kaikista maksuista, jos jokin muu loma-ajan olennainen osa kuin hinta muuttuu merkittävästi. Jos matkanjärjestäjä peruuttaa maksun ennen lähtöä, matkustajilla on oikeus saada korvaus ja tarvittaessa hyvitys.
      • Poikkeuksellisissa olosuhteissa - esimerkiksi jos lopullisessa määräpaikassa on vakavia turvallisuusongelmia, jotka voivat vaikuttaa matkapakettiin - matkustajat voivat ennen matkapaketin alkamista lopettaa sopimuksen ilman peruutusmaksua.
      • Lisäksi matkustajat voivat irtisanoa sopimuksen milloin tahansa ennen matkapaketin alkua asianmukaista ja perusteltua maksua vastaan.
      • Jos matkapaketin alkamisen jälkeen ei voida tarjota merkittäviä matkapaketin osia sopimuksen mukaisesti, matkustajalle on tarjottava riittävät vaihtoehtoiset palvelut ilman lisäkustannuksia. Jos palveluja ei toimiteta sopimuksen mukaisesti, mikä vaikuttaa merkittävästi matkapaketin suorituskykyyn, ja matkanjärjestäjä ei korjaa ongelmaa, matkustajat voivat irtisanoa sopimuksen ilman irtisanomismaksua.
      • Matkustajilla on myös oikeus hinnan alentamiseen tai vahingonkorvaukseen, jos matkapaketti ei täytä ehtoja tai se on riittämätön.
      • Matkanjärjestäjän on annettava matkustajalle apua vaikeuksissa.
      • Jos matkanjärjestäjä tulee maksukyvyttömäksi, maksut palautetaan. Jos matkanjärjestäjä tulee maksukyvyttömäksi matkapaketin alkaessa ja matkapaketti sisältää kuljetuksen, matkustajien palauttaminen takaisin maahan on varmistettava.
    • eSky on ottanut maksukyvyttömyyssuojan käyttöön Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe ERGO Hestia SA:ssa. Matkustajat voivat ottaa yhteyttä tähän yksikköön tai tarvittaessa toimivaltaiseen viranomaiseen eli Sleesian voivodikunnan marsalkan toimistoon, 40-037 Katowice, ul. Ligonia 46, e-mail: kancelaria@slaskie.pl, puh. +48 32 2078-888 (klo 7:30–15:30), jos palvelut evätään eSky:n maksukyvyttömyyden takia.
    • Direktiivi (EU) 2015/2302 osaksi kansallista lainsäädäntöä - Laki matkapalveluista 24. marraskuuta 2017.